چشم قزوینی‌ها به مُسکن مَسکن ملی است

چشم قزوینی‌ها به مُسکن مَسکن ملی است
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۵۲ | ۱۳۹۹/۰۷/۰۳

در حالی که شیوع بیماری کرونا، افزایش قیمت مصالح ساختمانی و در نهایت تورم بی سابقه قیمت مسکن در استان قزوین فشار زیادی را روی اقشار ضعیف و متوسط ایجاد کرده است چشم قزوینی ها به مُسکنی قوی به نام مسکن ملی است.
به گزارش اخبار ساختمان، تابستان امسال با شروع فصل جابه جایی مستاجرین، بنگاه های مشاورین املاک در استان قزوین روزهای داغی را تجربه کردند، روزهایی که در کنار فشارهای زیاد اقصادی برای اقشار مختلف مردم مستاجرین را حسابی نقره داغ کرد.

افزایش قیمت مصالح ساختمانی، تورم بی نظیر قیمت مسکن در قزوین از یک سو و کاهش توان خرید مردم از سوی دیگر موجب شد تا بسیاری از مالکین در قزوین به بهانه های مختلف از تمدید قرارداد با مستاجرین سابق خود سرباز زنند و زیربار سقف تعیین شده افزایش اجاره بها از سوی دولت نروند.

با این حال اما تزریق مُسکن مَسکن ملی بر بازار توانست امیدی برای بسیاری از مستاجرین باشد تا به زودی میتوانند طعم خوش صاحب خانه شدن را بچشند.

۹ هزار و ۴۸۱ واحد مسکونی در قزوین ساخته می شود


ابراهیم مبارک قدم مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در جلسه بررسی طرح اقدام ملی مسکن استان قزوین که با حضور محمود محمود زاده معاون وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: در ابتدای برنامه ریزی برای اجرای طرح ملی مسکن ۲ هزار و ۴۸۱ واحد مسکونی به استان قزوین اختصاص پیدا کرد که پس از ثبت نام یک هزار و ۹۴۵ نفر در مرحله نخست با پیش بینی نیاز بیشتر دراستان قزوین این ظرفیت تا چند برابر افزایش پیدا کرد.

وی بیان کرد: پس از تامین شرایط لازم برای اختصاص زمین در استان قزوین ظرفیت استان به ۹ هزار و ۴۸۱ واحد رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین اظهار داشت: از مجموع ۹ هزار و ۴۸۱ واحد مسکونی در نظر گرفته شده برای استان قزوین در طرح ملی مسکن تاکنون چهار هزار متقاضی واجد شرایط شناسایی شده اند که از این میزان ۲ هزار نفر به تایید نهایی رسیده است.

وی بیان کرد: یکی از مهم ترین دغدغه های حال حاضر ما در استان قزوین تامین زمین برای اجرای طرح مسکن ملی است که در حال حاضر اختصاص زمین در ناحیه شهری مهرگان امکان پذیر است و در سایر نواحی به دلیل وجود باغستان سنتی در حاشیه شهر و مباحث میراثی محدودیت هایی وجود دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین تصریح کرد: همراهی خوب مسئولین استانی و به خصوس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) موجب شده است تا بتوانیم در مدت زمان کوتاهی در این خصوص تصمیم گیری کنیم و به زودی تصمیمات نهایی و انتخاب زمین در استان انتجام خواهد شد.

ظرفیت های استانی برای اجرای طرح مسکن ملی به کار گیری می شود

علی فرخزاد معاون عمرانی استانداری قزوین در بخش دیگری از این جلسه بیان کرد: طرح مسکن ملی امروز به عنوان یکی از مهم ترین طرح ها در استان با همراهی مسئولین استانی در حال پیگیری است و با افزایش اختیارات استانی روند اجرای این طرح با سرعت بیشتری پیگیری می شود.

وی بیان کرد: تعامل و همراهی خوبی در بین مدیران استانی شکل گرفته است و قطعا اجرای این طرح نیز با مدد از همین روحیه تیمی خوب ایجاد شده در استان قزوین در کوتاه ترین زمان ممکن اجرایی خواهد شد.

معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: در حال حاضر بخش قابل توجهی از این پروژه در ناحیه شهری مهرگان در نظر گرفته شده است که با افزایش اختیارات استانی خواهمی توانست از منابع ارزش افزوده زمین ها و املاک در استان قزوین تصمیم گیری درستی در خصوص این طرح داشته باشیم.

فرخزاد خاطرنشان کرد: توجه به نکات فرهنگی و بومی مناطق در ساخت واحدهای مسکن بسیار حائز اهمیت است که امیدواریم در اجرای این طرح در استان اثرگذار باشد.

وی تصریح کرد: به دلیل حذف برخی از متقاضیان و از سویی تقاضای تعدادی از افراد جامانده از ثبت نام به نظر می رسد برای تکمیل ظرفیت نیاز به بازگشایی دوباره سایت و تمدید مهلت ثبت نام باشد.

بازار

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman