مدیرکل استاندارد لرستان خبر داد:

صدور 287 تاییدیه ایمنی آسانسور در لرستان

صدور 287 تاییدیه ایمنی آسانسور در لرستان
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۱۸ | ۱۳۹۹/۰۶/۰۵

مدیرکل استاندارد لرستان از صدور ۲۸۷ تاییدیه ایمنی آسانسور در این استان طی پنج ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش اخبار ساختمان، مرضیه قنبریان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پنج ماهه سال جاری تعداد ۳۶۴ مورد درخواست بازرسی در سامانه مدیریت بازرسی آسانسور ثبت شده که منجر به صدور ۲۸۷ مورد تاییدیه ایمنی آسانسور شد.

وی افزود: از ۳۶۴ مورد درخواست‌های ثبت شده برای اخذ تاییدیه استاندارد، ۱۴۵ مورد مربوط به درخواست اولیه و ۲۱۹ مورد نیز درخواست تاییدیه ادواری بوده است.

مدیرکل استاندارد لرستان با بیان اینکه گواهینامه‌های ایمنی آسانسور دارای اعتبار یک ساله است؛ به شهروندان توصیه کرد مالکین و مدیران ساختمان‌های دارای آسانسور باید آسانسورهای در حال بهره‌برداری را تحت سرویس و نگهداری مستمر قرار دهند.

قنبریان گفت: همچنین باید به منظور حصول اطمینان از برقراری شرایط استاندارد، سالیانه درخواست بازرسی ادواری آسانسور منصوبه در سامانه مدیریت بازرسی آسانسور ثبت شود.

وی با اشاره به اینکه تمام آسانسورهای نصب شده در کشور، از ابتدای سال ۸۲ مشمول مقررات استانداردهای اجباری است، گفت: یکی از الزامات در صدور پروانه پایان کار ساختمان‌ها توسط شهرداری‌های استان، ارائه گواهی ایمنی آسانسور است.

مدیرکل استاندارد لرستان با بیان اینکه برای تأمین ایمنی لازم در آسانسور، رعایت استانداردهای مربوطه اجباری است و این موضوع به تمام شهرداری‌های استان منتقل شده است، گفت: صدور پایان کار برای ساختمان‌های جدید منوط به دریافت تاییدیه ایمنی آسانسور است.

قنبریان با اشاره به راه‌اندازی سامانه مدیریت بازرسی آسانسور به نشانی http://lift.isiri.gov.ir/ به منظور نظارت بیشتر بر فرآیند استانداردسازی آسانسور در سطح استان افزود: دریافت گواهینامه ایمنی آسانسور تنها از طریق این سامانه قابل پیگیری خواهد بود.

وی گفت: با استفاده از این سامانه، متقاضیان نیازی به مراجعه حضوری به این اداره کل نخواهند داشت.

مهر


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman