علت سوداگری در بازار مسکن چیست؟

علت سوداگری در بازار مسکن چیست؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۰۳ | ۱۳۹۹/۰۶/۰۵

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به سوداگری در بازار مسکن گفت: سرمایه‌ها و نقدینگی موجود در کشور به سمت دلالی مسکن هدایت می‌شود.
به گزارش اخبار ساختمان، حسن محمدیاری با بیان اینکه سرمایه‌ها و نقدینگی موجود در کشور به جای بخش‌های مولد و تولید به سمت دلالی مسکن هدایت می‌شود اظهار داشت: سوداگری در بازار مسکن پدیده‌ای است که در کشورمان قابل مشاهده است در حالی‌ که در بسیاری از کشورهای دیگر چنین چیزی وجود ندارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پاسخ به این پرسش که چرا در کشورمان به مسکن به عنوان کالایی سرمایه‌ای و نه صرفاً مصرفی نگریسته شده است تصریح کرد: البته این طور نیست که همه در کشورمان به دنبال سوداگری در بازار مسکن باشند زیرا بسیاری از مردم به مسکن به عنوان سرپناه و حاشیه امنیت خود می‌نگرند.

محمدیاری دلالی در بازار مسکن و هدایت شدن سرمایه‌های سرگردان در جامعه که متعلق به مردم است را به سمت خرید و فروش مسکن از جمله مسائلی که به هر حال در جامعه ما وجود دارد خواند و عنوان کرد: تمام این اتفاقات و موارد یاد شده موجب می‌شوند قیمت مسکن در کشورمان افزایش پیدا کرده و مردم عادی دچار مشکل شود.

وی با بیان اینکه دلالی در بخش بازار مسکن و هدایت سرمایه و پول به سمت مسکن امری است که در سایر کشورها کمتر به وقوع می‌پیوندد خاطرنشان کرد: به عقیده بنده طرح اخیر مجلس در باب اعمال مالیات بر خانه‌های خالی که مصوب هم شد قادر است در این بخش تأثیرگذاری خوبی داشته باشد و جلوی دلالی در بخش مسکن را بگیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از افرادی که در کشور تنها به دنبال سودجویی بوده و با احتکار خانه‌های خالی بخش زیادی از مردم را دچار مشکل کرده‌اند سخن گفت و ابراز داشت: تصویب یکسری قوانین و ضوابط خاص و کارشناسی شده در مجلس می‌تواند به سروسامان دادن وضعیت مسکن در کشورمان کمک شایان توجهی کند.

محمدیاری با اشاره به اینکه رویکرد مجلس در مورد تصویب قانون مالیات بر خانه‌های خالی صرفاً بحث اخذ مالیات نبوده و نیست در تشریح بیشتر این مطلب عنوان کرد: تمام هدف ما در مجلس ساماندهی بازار مسکن است زیرا با توجه به این شرایط اقتصادی، بسیاری از قشرهای مختلف مردم جهت تهیه مسکن با مشکلات شدیدتری مواجه شده‌اند.

نماینده مردم تالش، ماسال و رضوانشهر در مجلس شورای اسلامی استفاده از خرد جمعی در هر حوزه‌ای به ویژه در بخش اقتصاد را برای پیشبرد برنامه‌های حمایتی از مردم ضروری اعلام کرد و گفت: یکی از وظایف نمایندگان علاوه بر قانونگذاری نظارت بر حسن اجرای قوانین است و بدون آن مجلس از رسالت حقیقی خود دور می‌شود.

تسنیم

برچسب ها:

بازار مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman