افزایش مهاجرت مشهدی ها به روستاها

افزایش مهاجرت مشهدی ها به روستاها
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۲۴ | ۱۳۹۹/۰۶/۰۴

افزایش قیمت مسکن سبب مهاجرت مشهدی‌ها به روستا‌های اطراف این شهر شده است.
به گزارش اخبار ساختمان، بخشدار مرکزی مشهد گفت: مهاجرت به روستا‌های بخش مرکزی موجب افزایش مهاجرت مشهدیها به روستاهای اطرافجمعیت این مناطق طی ۲سال گذشته شده است.

ابوطالب سرابیان افزود: جمعیت روستا‌های دهستان تبادکان، توس و بخشی از دهستان کنه‌بیست که در حریم کلانشهر مشهد قرار دارند در حال افزایش است.

وی ادامه داد: البته علت این مهاجرت افزایش اجاره بها و قیمت زمین در مشهد است که موجب رونق کارکرد اقامتگاهی و نه کشاورزی و دامداری در این روستا‌ها شده و مردم به اجبار برای تهیه مسکن ارزانتر از بافت شهری مشهد به این مناطق مهاجرت می‌کنند.

بخشدار مرکزی مشهد متوسط افزایش جمعیت روستا‌ها در ایران را ۲ تا ۳ درصد عنوان کرد و گفت:طی دو سال گذشته، افزایش جمعیت در این روستا‌ها که به مشهد چسبیده‌اند بر اساس آمار مراکز بهداشت روستایی بین ۱۰تا۱۵ درصد بوده است.

وی افزود: ۱۴ روستا شامل صیدآباد، خین عرب، فریزی، کشف، کال زرکش، زرکش، چهل حجره، کلاته نوری، کوشک مهدی، پرکندآباد، امیرآباد، اسماعیل آباد، باغون آباد و کاظم آباد در دهستان توس و ۱۱ روستا شامل دهرود، گرجی سفلی، کاظم آباد پنجشنبه، علی آباد، همت آباد، اسلام آباد، گرجی علیا، خلق آباد، زیرکن، کلاکوب و بهار در دهستان تبادکان به دلیل افزایش قیمت زمین و مسکن در مشهد با موج مهاجرت معکوس مواجه شده‌اند.

سرابیان ادامه داد: ۳۵ روستای دهستان کنه‌بیست نیز با مهاجرت معکوس و افزایش جمعیت مواجه بوده‌اند، اما فقط روستا‌های چسبیده به مشهد در این دهستان افزایش قابل توجه جمعیت داشته‌اند که علت آن نیز مهاجرت به خاطر افزایش کارکرد سکونتگاهی بوده است.

شهرستان مشهد با سه و نیم میلیون نفر جمعیت و ۹ هزار و ۸۱ کیلومتر مربع مساحت متشکل از سه بخش مرکزی، احمدآباد و رضویه، ۱۱ دهستان و ۳۶۵ روستاست.

کلانشهر مشهد نیز با ۳۵۰ کیلومتر مربع مساحت و سه میلیون نفر جمعیت در بخش مرکزی این شهرستان واقع است و عمده ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ۱۳۵ روستای واقع در حریم این کلانشهر روی می‌دهد.

صدا و سیما

برچسب ها:

مهاجرت ،مشهد 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman