بخشدار مرکزی مشهد خبر داد:

کاهش ساخت و ساز غیرمجاز در حریم مشهد

کاهش ساخت و ساز غیرمجاز در حریم مشهد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۳۳ | ۱۳۹۹/۰۶/۰۲

بخشدار مرکزی مشهد گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاهای حریم مشهد از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته است.
به گزارش اخبار ساختمان، ابوطالب سرابیان افزود: یکی از عوامل عمده کاهش ساخت و ساز در حریم مشهد مسائل اقتصادی و شیوع ویروس کرونا بوده است.

وی ادامه داد: ساخت و سازها در داخل بافت مصوب و طرح هادی روستاهای بخش مرکزی مشهد تحت کنترل و قابل نظارت است و عمده تخلفات در محدوده حریم مشهد و خارج از بافت روستاها انجام می‌شود.

بخشدار مرکزی مشهد گفت: از آنجایی که آمار دقیقی از این نوع ساخت و سازها وجود ندارد نمی‌توان میزان کاهش آن را اعلام کرد اما متولی رسیدگی به ساخت و سازها در این حوزه، واحد نظارت بر حریم شهر مشهد در معاونت عمرانی فرمانداری است.

وی افزود: یکی از دلایل عمده ساخت و ساز در روستاهای حریم مشهد شرایط اقتصادی مردم و تمایل برخی اقشار برای سکونت در مناطقی است که اجاره و قیمت مسکن در آنها کمتر است لذا گرایش به ساخت و ساز و سکونت در مناطق پیرامونی و دور از بافت مرکزی شهری افزایش یافته است.

معاون عمرانی فرماندار مشهد پیش از این گفته بود: تخلفات مربوط به ساخت و ساز غیر مجاز در محدوده طرح هادی روستاهای این شهرستان طی سال ۹۸ در مقایسه با سال پیش از آن حدود ۳۰ درصد کاهش یافته است.

مهدی برامکی افزود: پارسال ۹۰۰ پرونده در خصوص تخلفات ساخت و ساز در داخل محدوده ۳۶۵ روستای شهرستان از جمله ۱۲۸ روستای واقع در حریم شهر مشهد تشکیل و به کمیسیون ماه ۹۹ استانداری ارجاع داده شد.

شهرستان مشهد با ۳.۵ میلیون نفر جمعیت و ۹ هزار و ۸۱ کیلومتر مربع مساحت متشکل از سه بخش مرکزی، احمد آباد و رضویه، ۱۱ دهستان و ۳۶۵ روستاست.

کلانشهر مشهد نیز با ۳۵۰ کیلومتر مربع مساحت و سه میلیون نفر جمعیت در بخش مرکزی این شهرستان واقع است و عمده ساخت و سازهای غیرمجاز در ۱۲۸ روستای واقع در حریم این کلانشهر روی میدهد.

ایرنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman