جزئیات طرح اقدام ملی مسکن در قم

جزئیات طرح اقدام ملی مسکن در قم
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۵۶ | ۱۳۹۹/۰۵/۲۶

مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: پس از استعلامات، ۱۰۵۹ نفر در قم مبالغ طرح ملی مسکن را واریز کرده‌اند.
به گزارش اخبار ساختمان، حسن صبوری در دومین جلسه شورای تامین مسکن استان که در سالن امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به عملکرد طبق سامانه اقدام ملی تا 25 مرداد سال 99 در استان قم اظهار داشت: این طرح در دو فاز ثبت نام شد که فاز نخست مربوط به شهر قم و شهرهای اطراف و دستجرد و قنوات و کهک شامل 4400 نفر ثبت نام تکمیلی طرح اقدام ملی مسکن در قم است.

مدیرکل راه و شهرسازی قم افزود: همچنین فاز دوم در شهر جدید امیرکبیر بالغ‌ بر 11 هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند که در این میان چهار هزار و 676 نفر حائز شرایط شده‌اند و تا مرحله افتتاح حساب شود رفته‌اند.

وی تصریح کرد: امیرکبیر بین قم و اراک قرار دارد و بسیاری از افراد نمی دانستند این شهر در کدام منطقه قرار دارد، در این زمینه در سه موضوع امکان تغییر وجود ندارد که شامل شهر و کد ملی و شماره تماس است و اگر افرادی بخواهند انصراف دهند باید منتظر ظرفیت جدید بمانند.

صبوری بیان کرد: از میان 4400 نفر، تعداد 1526 نفر افتتاح حساب در بانک مسکن داشته‌اند و 2664 نفر استعلام فرم جی را گرفته‌اند و پس از استعلامات نیز، 1059 نفر در قم مبالغ طرح ملی مسکن را واریز کرده‌اند که در این باره مبلغ 49 میلیارد تومان وجه واریزشده است.

وی خاطرنشان کرد: متقاضیانی که ثبت نام خود را انجام داده و در استعلامات پذیرفته شده‌اند اگر واریزی خود را تا اعلام زمان مشخص انجام ندهند از طرح اقدام ملی مسکن حذف می‌شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی قم عنوان کرد: قیمت نهایی طرح اقدام ملی مسکن در مرحله اول هر متری دو میلیون و 300 هزار تومان مصوب شد اما پس از اجرای طرحف قیمت نهایی محاسبه می‌شود.

وی گفت: ایجاد ظرفیت مسکن در قم و شهرهای اطراف در اولویت است اما در قم به لحاظ تامین زمین دارای محدودیت هستیم و می‌توانیم ظرفیت لازم را در شهرهای اقماری به وجود بیاوریم.

صبوری در مورد اجرای طرح ساماندهی مسکن کارگری در جوار شهرک های صنعتی به عنوان طرحی جدید بیان کرد: پیشنهادی در مورد تامین مسکن ارزان ویژه کارگران در نزدیکی شهرک‌های صنعتی ارائه شد که در این باره پس از جانمایی‌های لازم، تصمیم‌گیری می‌کنیم.

ایسنا

برچسب ها:

طرح اقدام ملی مسکن ،قم 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman