معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین خبر داد؛

اعتبارات عمرانی بنیاد مسکن افزایش یافت

اعتبارات عمرانی بنیاد مسکن افزایش یافت
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۵۳ | ۱۳۹۸/۰۴/۱۵

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین گفت: اعتبارات عمرانی امسال این نهاد در قالب اجرای طرح هادی نسبت به سال گذشته سه برابر شده است.
به گزارش اخبار ساختمان، علی خانجانیان میزان اعتبارات عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین در سال جاری را ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: ۳۷۰ میلیارد ریال از این میزان مربوط به اعتبارات ملی (قیر رایگان) و ۱۳۰ میلیارد دیگر از محل اعتبارات استانی است.

وی با اشاره به اینکه براسای دستورالعمل های موجود زیرسازی و جدول گذاری معابر روستایی برعهده دهیاری ها قرار دارد، ادامه داد: با توجه به اینکه بیشتر اعتبارات یاد شده از محل قیر رایگان بوده لذا اولویت برنامه های عمرانی این نهاد در بخش آسفالت معابر روستایی در نظر گرفته شده است.

این مسئول اضافه کرد: برای همین منظور، امسال عملیات اجرای آسفالت معابر ۱۷۴ روستای استان با مجموع ۷۳۳ هزار متر مربع در دستور کار این نهاد قرار دارد.

به گفته خانجانیان، این در حالی است که طی سال های ۹۴ تا ۹۶ مجموع آسفالت معابر روستایی انجام شده در سطح استان بیش از ۷۵۰ هزار متر مربع بوده است.

وی اضافه کرد: از اعتبارات عمرانی سال جاری همچنین سنگ فرش ۶ روستای نجم آباد، قدیم آباد، یل آباد، هرایین علیا، خوزنان و بهگانه رود نیز در دستور کار اجرای عملیات عمرانی بنیاد مسکن استان قرار گرفته است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین اظهار داشت: با توجه به افزایش سه برابری اعتبارات روستاها در سال جاری، پیش بینی می شود ساماندهی معابر روستایی استان امسال از رونق و شتاب بیشتری برخوردار باشد.

براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ استان قزوین دارای ۱۰۲ هزار و ۱۳۱ خانوار روستایی و ۹۴ هزار واحد مسکونی بوده که ۴۸ درصد آن بهسازی و مقاوم سازی شده است.

ایرنا

برچسب ها:

مسکن ،قزوین 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman