نکته ای مهم برای ساخت واحدهای 25متری

نکته ای مهم برای ساخت واحدهای 25متری
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۵۷ | ۱۳۹۹/۰۴/۲۸

چند وقتی است که طرحی به نام آپارتمان های ۲۵ متری برای حل مشکل مسکن مطرح شده است که تا هم گره از مشکل مستاجران باز شود و هم یکی از موانع ازدواج جوانان برداشته شود. در حالی که این طرح بیشتر در زمینه های اقتصادی و اجتماعی بررسی می شود اما با توجه به دست و پنجه نرم کردن شهر تهران با احتمال وقوع زلزله باید این طرح را از نظر مخاطرات آن نیز بررسی کرد.
به گزارش اخبار ساختمان، دکتر علی بیت الهی در این شرایط ایمنی برای ساخت واحد های ۲۵ متری که پیش تر طرح آن مطرح شده بود اظهار کرد: درست است که آسیب پذیری ساختمان با مساحت آن ارتباطی ندارد یعنی اگر حتی طراحی درست باشد و فاصله تیرگذاری ها و ستون ها حساب شده باشد باز این موضوع به آسیب پذیری آن ارتباطی ندارد. اما اگر قرار باشد واحد های مسکونی ۲۵ متری ساخته شود احتمالا جمعیت متمرکزی در یک ساختمان زندگی می کنند که باید خطر آنها در برابر مخاطرات طبیعی مثل زلزله بررسی شود.

وی ادامه داد: گاهی ایده هایی برای تامین مسکن مطرح می شود که اینکه فضای ساخت این ساختمان ها چگونه باشد مسئله خواهد بود.

دبیر کارگروه ملی مخاطرات طبیعی گفت: یکی از تعاریف بافت فرسوده ریز دانه بودن است، یعنی ممکن است ساختمان نوساز باشد اما به دلیل ریز دانه بودن یا همان خیلی کوچک بودن جزیی از بافت فرسوده محسوب شود. این بافت فرسوده دارای تعریف است که تراکم جمعیت بالا، معابر و... دست به دست هم خواهد داد که اگر استانداردی برای این کار وجود نداشته باشد ممکن است تراکم جمعیتی را بالا ببرد.

ایسنا

برچسب ها:

مسکن 25 متری 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman