اتاق خواب کلاسیک فضایی ایده آل و آرامش بخش

اتاق خواب کلاسیک فضایی ایده آل و آرامش بخش
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۳۳ | ۱۳۹۸/۰۲/۳۰

اتاق خواب کلاسیک فضایی بسیار ایده آل و جذاب برای کسانی که علاقه به محیط های تجملاتی و آرامش بخش دارند است. در این مطلب چیدمان اتاق کلاسیک را بررسی کرده ایم و نیم نگاهی به اصول دکوراسیون کلاسیک کرده ایم.
به گزارش اخبار ساختمان، سبک کلاسیک برای دکوراسیون طرفداران خاص خود را دارد. چراکه هیچوقت از دنیای مد و استانداردهای امروزی دور نبوده و در عین ایجاد احساس شکوه و عظمت، فضایی صمیمی و دلنشین را در خانه ایجاد می کند. در سبک کلاسیک، مفاهیمی همچون تقارن، هویت اشرافی و ثبات به چشم می خورد و می توان این سبک را از جمله سبک هایی دانست که روی جزئیات دقت زیادی دارد. در سبک کلاسیک همانند سایر سبک های دکوراسیون از رنگ های مخصوصی استفاده می شود که متناسب با این سبک است.

رنگ های کلاسیک

رنگ هایی مثل کرم، خاکستری، طلایی و بژ که همگی در طیف رنگ های ملایم و روشن قرار دارند بهترین انتخاب های این سبک در مورد رنگ بندی هستند. ملزومات و اکسسوری های مورد استفاده در سبک کلاسیک نیز، از نظر جزئیات و رنگ بندی از قواعدی پیروی می کنند که هم اکنون گفتیم. اتاق خواب های کلاسیک، دارای طرح و چیدمان جذابی هستند که در عین زیبایی، تمام جزئیات نیز در آن در نظر گرفته می شود. در چیدمان اتاق کلاسیک تمام ریزه کاری های دکوراسیون از جمله گچبری ها بایستی به بهترین شکل ممکن انجام شود. انتخاب بهترین ملزومات اتاق خواب کلاسیک برای کسانی که قصد بکارگیری این سبک را دارند مهم و حساس است.

ملزوماتی مثل سرویس خواب، فرش، پرده و لوازم جانبی دیگری که در این فضا وجود دارد، همگی تا حدودی روی دکوراسیون و حس و حالی که ایجاد می شود تاثیرگذارند. از این رو، تصمیم گرفتیم در این بخش از مجله طراحی دکوراسیون معماریان، چیدمان اتاق کلاسیک و مواردی که در آن تاثیرگذار هستند را بررسی و تحلیل نماییم. بنابراین از شما دعوت می کنیم تا پایان این مطلب همراه ما بوده و اگر سوال یا پیشنهادی راجع به این مطلب داشتید، از طریق بخش نظرات به اطلاع ما برسانید.

سرویس خواب سلطنتی


Image result for ‫سرویس خواب سلطنتی‬‎

خواب و استراحت، نیاز هر شخصی است که قصد دارد زندگی خوبی را داشته باشد. خواب کافی است که سلامتی را برای بدن انسان به ارمغان می آورد و از این جهت بسیار با اهمیت می باشد. تخت خواب و به طور کلی سرویس خواب، مجموعه اقلامی هستند که میزبان خواب شما بوده و تاثیر زیادی در کیفیت خواب و استراحت شما دارند. این تاثیر به قدری بالاست که برخی افراد برای خرید تخت خواب، با مشاوران مختلفی مشورت می کنند تا بهترین طرح را انتخاب نمایند.

با مراجعه به بازار، هزاران مدل مختلف از تخت خواب هایی که کیفیت و طرح متمایز از هم دارند مشاهده خواهید کرد. از بین این طیف گسترده، شما بایستی تخت خوابی را انتخاب نمایید که علاوه بر راحتی، جذابیت و زیبایی خاص خود را دارا بوده و بتواند با دکوراسیون اتاق خواب شما بیشترین هماهنگی را داشته باشد.

کالای خواب کلاسیک

در اتاق خواب کلاسیک ملزومات مختلفی وجود دارد که تخت خواب مهم ترین آن هاست. یک تخت خواب، از قسمت های مختلفی مثل تشک و بدنه تشکیل شده است. بهترین تخت خوابی که می توان برای اتاق خواب کلاسیک بکار گرفت، تخت خوابی است که بدنه و تاج آن دارای منبت کاری های ظریف بوده و جنس تشک آن، نرم و راحت باشد. ارتفاع، نوع پارچه، مواد داخل تشک، استحکام و مقاومت از نشانه های مرغوبیت یک تشک هستند.

افرادی که از مشکل کمر درد و مشکلات عضلانی رنج می برند، می بایست با مشورت پزشک خود اقدام به خرید تخت خواب کنند. نکته ای که در انتخاب سرویس خواب در چیدمان اتاق خواب کلاسیک وجود دارد، این است که به مواردی همچون منبت کاری روی تخت، رنگ بندی تخت و جنس تشک توجه شود. رنگ های روشن و ملایم مثل کرم و طلایی، بهترین رنگ هایی هستند که می توانید آن ها را انتخاب نمایید.

بهترین فرش برای فضاهای کلاسیک


Image result for ‫سرویس خواب سلطنتی‬‎

وجود فرش در هر فضایی آن را گرم تر و آرام تر می کند. حال که صحبت از اتاق خوابی گرم و آرامش بخش است، باید بدانیم که قرار دادن یک فرش زیبا و مناسب با سبک کلاسیک اتاق خواب، آن را جذاب تر و زیباتر خواهد کرد. پس فرشی انتخاب کنید که با رنگ، بافت و سبک وسایل هماهنگی داشته باشد. هم چنین بنا بر سلیقه خود می توانید فرش های کوچک و یا بزرگ را برای قرار دادن در اتاق انتخاب کنید. فرش های مناسب برای این سبک از دکوراسیون معمولا طرح و نقش های فشرده و الهام گرفته از طبیعت دارند.

انتخاب نوع پرده در اتاق خواب کلاسیک

پرده یکی از عناصر بسیار مهم و کاربردی در دکوراسیون خانه است که تاثیر به شدت زیادی بر روی طراحی و نوع قرار گیری ملزومات و چیدمان و زیبایی آن دارد. پرده اتاق خواب هم از این قاعده و اصول پیروی می کند؛ بنابراین در انتخاب پرده یک اتاق خواب کلاسیک بسیار با دقت عمل کنید تا محیط اتاق خواب تان در کنار سایر ملزومات و اکسسوری ها به فضایی کلاسیک و شیک تبدیل شود. پرده ها به کمک سبک کلاسیک بسیار جذاب تر دیده می شوند و با والان های خاص خود معنا پیدا می کنند.

شایان ذکر است، چوب پرده و یراق آلات مورد استفاده در پرده های سبک کلاسیک بهتر است تابع این نقش و نگارها باشند. پارچه های مخمل و ساتن براق می توانند گزینه های خوب و مناسبی برای این نوع سبک دکوراسیون به حساب آیند.

روشنایی دکوراسیون کلاسیک


Image result for ‫سرویس خواب سلطنتی‬‎

روشنایی در یک محیط، از عوامل مهم و بسیار کلیدی می باشد که باید به بهترین شکل ممکن به آن توجه شود. روشنایی مناسب در اتاق خواب تاثیر زیادی بر روی خواب راحت و آرام دارد و می تواند موجب ایجاد حس آرامش بیشتر در محیط شود. برخی افراد، علاقه ای به زندگی در محیطی که نور زیاد در آن وجود دارد ندارند و به همین دلیل، از حداقل روشنایی در اتاق شان استفاده می کنند. نکته ای که در این بین باید به آن توجه نمود، کاربرد اتاق در زندگی این افراد است.

ممکن است اتاق خواب کاربردی به غیر از استراحت و خوابیدن داشته باشد و از این رو بایستی نور استاندارد و کافی را در اتاق تعبیه کرد. سبک کلاسیک سبکی است که روشنایی در آن بسیار مهم است. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم در چیدمان اتاق خواب کلاسیک تان از عناصری همچون لوستر، چراغ دیواری و انوع وسایل روشنایی دیگر استفاده نمایید. سعی کنید تا حد امکان، رنگ این ملزومات را در طیف رنگ هایی همچون طلایی و نقره ای انتخاب نمایید. همچنین نصب چراغ های روشنایی به صورت قرینه نیز، جلوه بسیار جذابی را به اتاق خواب کلاسیک شما می دهد.

اکسسوری و لوازم دکوری در چیدمان اتاق کلاسیک

وجود اکسسوری و لوازم تزئینی در هر خانه ای، موجب افزایش انرژی مثبت و زیبایی محیط می شود. تمام قسمت های خانه از آشپزخانه گرفته تا اتاق خواب، همگی می توانند از تعدادی اکسسوری در محیط شان بهره ببرند. همانگونه که در ابتدای مقاله گفتیم، سبک کلاسیک جزو سبک های تقریبا تجملاتی بوده که لوازم دکوری نقش مهمی را در آن ایفا می کند. بنابراین نباید از وجود این عناصر در چیدمان اتاق خواب کلاسیک غافل شد.

بهترین اکسسوری در فضای کلاسیک چیست؟

بهترین اکسسوری هایی که می توان در دکوراسیون کلاسیک قرار داد، اکسسوری هایی هستند که در عین سادگی، شکوه و جلوه با مصمایی دارند. ظروف چینی، نقره ای و شیشه ای که روی آن ها طرح هایی از طبیعت به چشم می خورد، یکی از ایده های خوب برای قرار گرفتن در اتاق خواب کلاسیک است. ایده دیگر، بکارگیری ساعت دیواری های شیک و تجملاتی است. ساعت دیواری های ایستاده بهترین انتخاب در این زمینه هستند.

همچنین شما می توانید با نصب یک قفسه در اتاق خواب کلاسیک، تعدادی کتاب که مورد علاقه تان است را در آن قرار داده و در کنار آن، از یک یا دو تندیس کوچک نیز استفاده نمایید. مواردی که گفته شد، ایده های ساده و عمومی ای بودند که هر کسی می تواند از آن در اتاق خواب کلاسیک استفاده نماید. هزاران هزار ایده دیگر نیز وجود دارد که هر شخص با توجه به سلیقه، توان مالی و نوع دکوراسیون و پلان اتاق خواب می تواند استفاده کند. فروشگاه اینترنتی معماریان، دارای صدها محصول اکسسوری و دکوری می باشد که با قیمت های مناسب، زمینه یک خرید خوب را برای شما فراهم می سازد.

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman