رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خراسان رضوی خبر داد؛

بهره برداری از 3000 واحد روستایی

بهره برداری از 3000 واحد روستایی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۲۵ | ۱۳۹۸/۰۴/۱۲

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بازسازی مناطق سیل‌زده در استان خراسان‌رضوی به کندی در حال انجام است و قدری با تأخیر انجام شده است، تاکنون در استان خراسان‌رضوی ۳ هزار واحد روستایی به بهره‌برداری رسیده است.
به گزارش اخبار ساختمان، علیرضا تابش در حاشیه بازدید از مناطق سیل‌زده شهرستان قوچان و بهره‌برداری از طرح هادی روستای یوسفخان این شهرستان، عنوان کرد: تاکنون در استان خراسان‌رضوی ۳۰۰۰ واحد روستایی به بهره‌برداری رسید که از این میان ۳۰۰ واحد به خانه‌های خاص دو معلول اختصاص داشت و به کمک بنیاد مستضعفان و بهزیستی اجرا شد که یک واحد آن به نیابت در قوچان به بهره‌برداری رسید.

وی در ادامه با اشاره به وقوع سیل در ابتدای سال جاری در برخی از مناطق استان، اظهار کرد: طبق برآوردهای انجام شده در خراسان‌رضوی ۱۵۷۰ واحد احداثی و تعمیری تأمین اعتبار شده، این در حالی است که بر اساس برآوردهای انجام شده تعداد منازل آسیب‌دیده حدود ۳ تا ۴۰۰۰ واحد بیشتر از این آمار است.

تابش افزود: بازسازی در استان خراسان‌رضوی به آرامی در حال انجام است و قدری با تأخیر انجام شده اما در استان‌های دیگر سرعت بیشتر از این‌هاست.

وی با تاکید بر تکمیل و بهره‌برداری از واحدهای تعمیراتی تا نیمه مردادماه و واحدهای احداثی استان تا پایان سال جاری، گفت: اعتبارات در نظرگرفته شده برای کل کشور ۲,۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات و بالغ بر ۱,۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض برای مناطق سیل‌زده تخصیص یافته و اعتبارات تکمیلی نیز پرداخت خواهد شد.

اجرای طرح هادی در ۴۶ روستای شهرستان قوچان

در ادامه هادی رجائی‌نیا - فرماندار شهرستان قوچان - با بیان این نکته که از ابتدای دولت تاکنون طرح هادی برای ۲۵ روستا به صورت تکمیلی و اجرایی انجام شده است، عنوان کرد: تاکنون در سطح شهرستان قوچان طرح هادی در ۴۶ روستا اجرا و یا در حال اجرا و رو به پایان است.

وی ادامه داد: اجرای آسفالت در طول سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۶ در ۲۳ روستا با ۱۹۰ هزار متر مربع روکش آسفالت در معابر روستایی انجام گرفته است و برای سال ۱۳۹۷ هم از محل قیر رایگان در حال حاضر در ۴۸ روستا بالغ بر ۲۰۰ هزار متر مربع آماده آسفالت است.

فرماندار شهرستان قوچان با بیان اینکه شاخص اجرای طرح هادی در شهرستان قوچان در این دولت از ۱۸ درصد به ۳۲ درصد و مطالعه طرح هادی از ۸۰ درصد به ۱۰۰ درصد افزایش یافته است، گفت: شاخص اجرایی طرح هادی بعد از این همه تلاش ۳۲ درصد است، این در حالی است که در استان ۳۵ درصد و در کشور هم بالغ بر ۴۰ درصد است.

وی اضافه کرد: بر اثر وقوع سیل در سال جاری ۶۳۰ واحد در سطح روستاهای شهرستان قوچان تخریب شده است که تاکنون برای ۹۰ واحد وام ابلاغ شده و در جلسه با استاندار مقرر شد برای بقیه واحدها نیز تأمین اعتبار شود.

رجائی‌نیا با انتقاد از مغایرت مصوبه‌های شورای مدیریت بحران و هیئت دولت با دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های بانکی در سطح شهرستان‌ها، گفت: با وجود اینکه تسهیلات ارزان قیمت بسیار خوبی مصوب می‌شود اما از حدود ۱۹ هزار واحد مسکونی در سطح شهرستان ۶۶۰۵ واحد مقاوم‌سازی شده است.

ایسنا

برچسب ها:

بازسازی ،مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman