اولتیماتوم جدی به اخلال گران بازار مسکن

اولتیماتوم جدی به اخلال گران بازار مسکن
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۱۷ | ۱۳۹۹/۰۴/۱۴

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دلفان گفت: با بنگاه‌های معاملاتی و دلالان غیرقانونی مسکن که خودسرانه اقدام به خرید و فروش زمین کنند با جدیت برخورد می‌شود.
به گزارش اخبار ساختمان، محمد زیرک به دلالان واخلال گران در بازار مسکن، زمین و اجاره بها هشدار داد و افزود: در دادستانی اقدامات جدی در این زمینه درحال انجام است.

وی اظهار داشت: طی روزهای گذشته تعداد قابل توجهی از مشاوران املاک با دستور دادستانی به پلیس اطلاعات و امنیت عمومی احضار شده و در مورد گرانی های اخیر تحقیقات صورت گرفته است .

وی تصریح کرد: به زودی گشت های ویژه متشکل از نمایندگان دادستانی، نیروی انتظامی و اتحادیه صنف مشاوران املاک در شهرستان تشکیل می شود و نظارت جدی و اثر گذار در زمینه جلوگیری از گرانی خارج از عرف مسکن، زمین و اجاره بها صورت خواهد گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب دلفان تصریح کرد: اخیرا تعدادی از دلالان بصورت غیر قانونی و بی رویه اقدام به خرید و فروش اراضی فازهای سه و چهار فرهنگیان نموده اند که این امرگرانی بیش از حد زمین های مذکور و دیگر اراضی مسکونی را در پی داشته است.

زیرک با هشدار به خاطیان گفت: با توجه به استعلام بعمل آمده از شهرداری و جوابیه آن اراضی فاز سه فرهنگیان در خارج از محدوده شهر و حریم واقع شده، دارای کاربری کشاورزی است و تا کنون هیچگونه تشریفات قانونی جهت تغییر کاربری رعایت نشده و قانونا خرید و فروش آن به عنوان اراضی مسکونی ممنوع است.

وی با اشاره به اراضی فاز چهار فرهنگیان تاکیدکرد: بر اساس اعلام شهرداری نورآباد پروانه قطعات به دلیل عدم انجام تعهدات از سوی تعاونی مسکن فرهنگیان صادر نشده و شهرداری بدون رعایت تشریفات و پرداخت حقوق قانونی از صدور پروانه معذور است.

دادستان عمومی و انقلاب دلفان ادامه داد: همچنین با توجه به اعلام هیات مدیره تعاونی مسکن فرهنگیان، مطابق اساسنامه تعاونی تا پایان مرحله صدور سند اراضی فاز سه و چهار، هرگونه خرید و فروش در این مناطق ممنوع است.

زیرک تاکید کرد: افرادی که با دلالی و خرید و فروش غیر قانونی این اراضی، حسب مورد مرتکب کلاهبرداری، تحصیل مال از طریق نامشروع و یا اخلال در نظام اقتصادی شوند با احراز تمامی شرایط قانونی بشدت با آنها برخورد کیفری خوا هد شد.

دادستان عمومی و انقلاب دلفان از مردم شهرستان خواست افرادی که در قیمت زمین و مسکن با ایجاد گرانی کاذب اخلال ایجاد می کنند را به دادسرای شهرستان معرفی نمایند.

زیرک افزود: مستاجران نیز می توانند مالکانی که قصد گران نمودن اجاره بها را خلاف دستورالعمل اخیر دولت و خارج از عرف را دارند به دادسرا معرفی نمایند تا در صورت لزوم و عدم تمکین به قانون با رعایت شرایط قانونی ملک آنها پلمپ گردد.

ایرنا

برچسب ها:

بازار مسکن ،دلفان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman