شهردار کرمان پیشنهاد داد:

تملک اراضی خالی برای ساخت مسکن ملی

تملک اراضی خالی برای ساخت مسکن ملی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۴۸ | ۱۳۹۹/۰۳/۲۱

شهردار کرمان گفت: دولت در محدوده مرکزی شهر اراضی خالی را تملک کند و برای ساخت و ساز در اختیار مردم قرار بدهد.
به گزارش اخبار ساختمان، "سیدمهران عالم زاده" در جلسه شورای مسکن استان کرمان درباره تامین زمین در طرح اقدام ملی مسکن اظهار کرد: برخی از مشکلات به دلیل موازی کاری دستگاه ها رخ می دهد.

وی افزود: دولت به دنبال این است زمین ارزان خود را با هزینه دیگر نهادها برای احداث مسکن بگذارد در حالی که باید در محدوده مرکزی شهر اراضی خالی را تملک کند و برای ساخت و ساز در اختیار مردم قرار بدهد.

عالم زاده تصریح کرد: زمین های خالی زیادی در مرکز شهر کرمان داریم و تراکم ما در مرکز شهر ۵۰ نفر در هکتار است و از سوی دیگر این اراضی دارای آب، برق و ... هستند و برای تامین زیرساخت ها مشکلی وجود ندارد.

شهردار کرمان با اشاره به اینکه شهر به اندازه کافی گسترش یافته و نباید هزینه ساخت و ساز را به حاشیه ها ببریم، گفت: با فروش زمین های ارزانِ دولت، شهرک های اطراف شهرها در همه کشور توسعه یافت و بعضا مشکلات آنها در زیرساخت ها بعد از گذشت ۱۰ سال رفع نشده است.

"سیدمصطفی آیت اللهی موسوی" معاون امور عمرانی استاندار کرمان نیز در این جلسه اظهار کرد: بسیاری از دستگاه های دولتی زمین دارند که اکثر آن زمین ها نیز استفاده نمی شود و در خواست داریم این دستگاه ها با اولویت تعاونی مسکن همان اداره، اراضی را برای ساخت مسکن در اختیار قرار بدهند.

ایسنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman