ساخت 7500 واحد مسکن ملی در کرمانشاه

ساخت 7500 واحد مسکن ملی در کرمانشاه
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۱۰ | ۱۳۹۹/۰۳/۰۱

استاندار کرمانشاه از ساخت 7500 واحد مسکونی در قالب طرح مسکن ملی در سطح استان خبر داد.
به گزارش اخبار ساختمان، هوشنگ بازوند در حاشیه جلسه شورای مسکن استان با تاکید بر لزوم ایجاد رونق در حوزه مسکن در سال جاری، گفت: در همین راستا جلسات هفتگی شورای مسکن در دستور کار قرار داد و احداث واحدهای طرح اقدام ملی و نیز تکمیل واحدهای مسکن محور دو رویکرد اصلی این جلسات هستند.

استاندار کرمانشاه افزود: در حال حاضر ساخت 7500 واحد در قالب طرح اقدام ملی در استان در دستور کار قرار دارد. همچنین تکمیل5000 واحد مسکن مهر باقی مانده استان را نیز در برنامه داریم.

وی یادآور شد: 2500 واحد مسکن مهر فاقد متقاضی در استان در راستای طرح اقدام ملی لحاظ شده اند تا از این طریق بتوان تسهیلات بیشتری برای تکمیل آنها دریافت کرد.

بازوند با اشاره به ساخت دو هزار واحد مسکن طرح اقدام ملی در استان توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: فراخوان این کار داده شده اما تاکنون هیچ یک از سرمایه گذاران استانی در این زمینه اعلام آمادگی نکرده اند.

وی افزود: همچنین توافقی با بنیاد مستضعفان صورت گرفته تا 50هکتار زمینی که در محدوده شهری کرمانشاه دارند جهت ساخت واحدهای مسکونی تغییر کاربری داده شود و قرار است بنیاد با تعاونی های که دارد واحدهایی را در این زمین‌ها احداث کند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: تعاونی فرهنگیان هم قرار است دو هزار واحد در قالب طرح اقدام ملی بسازد که مشکلات زیرساختی دارد که باید هرچه سریعتر برای رفع آنها کمک کنیم.

بازوند خاطرنشان کرد: همچنین از مجموع واحدهای مسکن ملی، 1714 واحد آن توسط بنیاد مسکن در شهرهای زیر 100 هزار نفر جمعیت استان ساخته خواهد شد که مقرر شده بنیاد مسکن ظرف 10 روز آینده برنامه ساخت این واحدها را ارائه کند.

وی افزود: تاکید ما این است که بنیاد مسکن ساخت و تکمیل واحدها را بصورت پروژه پروژه پیش رفته و از شروع ساخت همزمان واحدها خودداری کنند.

این مسئول تصریح کرد: اگر ساخت واحدها با هم شروع شود قطعا تا پایان عمر دولت بسیاری از آنها نیمه کاره خواهد ماند، بنابراین باید طوری برنامه ریزی شود که ساخت تعدادی واحد شروع شده و به پایان برسد و بعد ساخت واحدهای دیگر شروع شود.

وی افزود: این انتظار هست که ساخت واحدهای دارای متقاضی موثر تا پایان عمر این دولت انجام شود.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر لزوم اقدام جهادی در ساخت این واحدها، گفت: هر سازمان و نهادی و هر بخشی که متولی ساخت پروژه های مسکن ملی هستند باید مشکلاتشان را بیان کرده تا هر چه سریعتر رفع شود و بتوان ساخت این واحدها را پیش برد.

بازوند افزود: تعاونی های دیگر در حوزه طرح اقدام ملی در حال فعالیت هستند و تلاش بر این است که بتوانیم امسال رونق مسکن را در استان رقم بزنیم.

وی با تاکید بر همکاری همه دستگاه ها در اجرای طرح اقدام ملی، گفت: اسم این طرح اقدام ملی است و همه باید همکاری داشته باشند و دستگاهی نباید در ساخت این واحدها مشکل ساز شود.

ایسنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman