مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی خبر داد:

66 هزار مسکن روستایی بیمه شده است

66 هزار مسکن روستایی بیمه شده است
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۴۰ | ۱۳۹۹/۰۲/۱۶

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: ۶۶ هزار واحد مسکن روستایی در این استان در مقابل حوادث غیرمترقبه مانند سیل، زلزله و آتش سوزی بیمه شده است.
به گزارش اخبار ساختمان، سیدرضا موسوی‌نیا افزود: براساس نتـایج سرشمـاری سال ۱۳۹۵ آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی، ۴۸۶ هزار و ۳۶۸ واحد مسکونی روستایی در استان وجود دارد که بیش از ۷۰ درصد آنها غیرمقاوم است.

وی ادامه داد: این بنیاد از ابتدای تاسیس خود در سال ۱۳۵۸ تا پایان سال گذشته، ۱۴۲ هزار و ۲۷۵ واحد مسکونی روستایی مقاوم در روستاهای خراسان رضوی با ارائه تسهیلات بازسازی و بهسازی ساخته است.

وی گفت: در این مدت همچنین از محل پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه مسکن روستایی مرمت ۷۳ هزار و ۴۵ واحد در استان انجام شده و ۲ هزار و ۵۷۷ میلیارد و ۷۰۹ میلیون ریال تسهیلات به صاحبان ۱۹ هزار و ۹۲۳ واحد پرداخت شده است.

موسوی نیا افزود: ارایه کمک بلاعوض به ۴۸ هزار و ۲۰۶ واحد مسکن روستایی و پرداخت هزار و ۲۰۵ میلیارد و ۱۰۵ میلیون ریال به خسارت دیدگان از بخش مسکن، تخصیص کمک بلاعوض به تامین مسکن متقاضیان محروم روستایی و مشمولین تفاهمنامه منعقده با سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) به مبلغ ۱۶۲ میلیارد و ۲۳ میلیون ریال به سه هزار و ۵۵۶ نفر از دیگر اقدامات بنیاد مسکن خراسان رضوی از سال ۱۳۵۸ تا پایان سال ۱۳۹۸ بوده است.

وی ادامه داد: تاکنون ۶۶ روستا در استان با هزینه ۵۱ میلیارد و ۴۴۱ میلیون ریال در مقابل سیل و ریزش سنگ‌های معلق بازسازی شدند.

وی تعداد واحدهای مسکونی بازسازی شده مربوط به سیل فروردین ماه سال گذشته در خراسان رضوی را دو هزار و ۵۵۷ واحد شهری و روستایی و تعداد واحدهای تعمیر شده را یکهزار و پنج واحد شهری و روستایی ذکر کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: تاکنون با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان پنج هزار و ۸۰۰ جلد سند برای واحدهای روستایی این استان صادر شده است.

یک میلیون و ۷۳۳ هزار نفر از جمعیت ۶ میلیون و ۴۳۴ هزار و ۵۰۱ نفری خراسان رضوی در روستاهای این استان سکونت دارند و دو هزار و ۵۹۶ روستای بیش از ۲۰ خانوار در این استان وجود دارد.

بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ رشد جمعیت روستایی در خراسان رضوی ۶ دهم درصد است.

یک میلیون و ۸۶۳ هزار و ۷۶۳ واحد مسکونی در استان خراسان رضوی وجود دارد که ۶۸۳ هزار و ۴۰۰ واحد آن آپارتمانی و یک میلیون و ۱۷۸ هزار و ۶۰۳ واحد غیرآپارتمانی است.

خراسان رضوی ۲۹ شهرستان، ۷۰ بخش و ۲ هزار و ۵۴۰ روستا دارد.

ایرنا

نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman