پنج هزار آمریکایی در صف اعتصاب اجاره‌بها

پنج هزار آمریکایی در صف اعتصاب اجاره‌بها
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۴۷ | ۱۳۹۹/۰۲/۱۵

تاکنون در آمریکا پنج هزار نفر به صورت مجازی اعلام آمادگی کرده‌اند که در اعتصاب اجاره‌بهای ماه مه شرکت خواهند کرد.

به گزارش اخبار ساختمان، در پی شیوع کرونا مردم در آمریکا به اعتصاب اجاره‌بها پیوسته‌اند که توسط اتحادیه‌ها و تشکل‌های این کشور در حال سازماندهی است.

تاکنون در آمریکا پنج هزار نفر به صورت مجازی اعلام آمادگی کرده‌اند که در اعتصاب اجاره‌بهای ماه مه شرکت خواهند کرد. اگرچه به دست آوردن عدد دقیق افراد اعتصاب‌کننده ممکن نخواهد بود با این‌حال این اعتصاب بزرگترین اعتصاب اجاره‌بها در آمریکا در یک قرن اخیر خواهد بود.

پیشتر در دهه ۱۹۳۰ نیز هزاران نفر مستاجر آمریکایی در هارلم و برانکس با امتناع از پرداخت اجاره‌بها به طور گسترده به علت بالا بودن قیمت‌ها و بی‌توجهی صاحبخانه‌ها در اعتصاب شرکت کردند.

تعداد زیادی از افرادی که به علت مشکلاتی که کرونا برای اشتغال آنها به وجود آورده است، موفق به پرداخت اجاره به علت مشکلات معیشتی را نداشتند. تا هفته اول آوریل، یک سوم مستاجران در سراسر آمریکا- تقریباً ۱۳.۴ میلیون نفر - اجاره پرداخت نکرده بودند. از آن زمان، ۲۶ میلیون کارگر به صفوف بیکاران پیوسته‌اند.

اجاره ماهانه متوسط ​​آپارتمان یک خوابه در شهر نیویورک در سال گذشته ۲۹۸۰ دلار بود. شعار سازمان‌دهندگان این اعتصابات در آمریکا به این شرح است: «نمی‌توانی پرداخت کنی؟ پس پرداخت نکن!»

دونته لتفورد، مهاجر بدون مدرک از جامائیکا و عضو سازمان NYCC گفت: اعتصاب اجاره فریادی برای کرامت است: همه ما مستحق یک خانه هستیم، بدون توجه به رنگ پوست، وضعیت مالی یا فرهنگمان.

سازمان‌دهندگان از کسانی که می‌توانند اجاره‌‌بهای ماه مه را پرداخت کنند، خواسته که با همبستگی همراه با کسانی که نمی‌توانند از این کار خودداری کنند. این اقدام با هدف تحت فشار قرار دادن مقامات ایالت برای پاسخگویی به تنها راهی مناسب برای بحران مسکن تشدید شده، یعنی لغو اجاره بها انجام شده است.

ایلنا


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman