در جلسه شورای شهر زنجان چه گذشت؟

در جلسه شورای شهر زنجان چه گذشت؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۲۳ | ۱۳۹۸/۰۳/۲۹

در جلسه امروز شورای اسلامی شهر زنجان، موضوعاتی از قبیل افزایش هزینه های صدور پروانه های ساختمانی، نارضایتی شهروندان از وضعیت بسیار نامناسب آسفالت معابر شهری و اعتبارات قطره چکانی حوزه فرهنگی شهرداری مطرح شد.
به گزارش اخبار ساختمان، نایب رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در جلسه علنی شورای اسلامی شهر زنجان گفت: هم اکنون آثار روانی افزایش هزینه‌های صدور پروانه نسبت به سال گذشته نمایان است و چه بسا همین عامل موجب افزایش قیمت‌های مسکن، اجاره‌ها و حبابی شدن قیمت‌های زمین شده است.

سجاد خدایی افزود: در زمان حاضر افزایش هزینه‌های صدور پروانه مشکلاتی را برای شهروندان زنجانی ایجاد کرده و لزوم توجه به این مهم و تسهیل آن اهمیت بیشتری دارد.

وی اظهار داشت: توجه به اصلاح ساختار مدیریتی اهمیت زیادی دارد، هر جا انتصابات از حالت موروثی خارج شده و جوان گرایی در آن رقم خورده پیشرفت و بهبودی مستمری حاکم شده است.

این مسئول ادامه داد: متأسفانه در بحث بودجه و تدوین دفترچه تعرفه عوارض خطا شده و باید این موضوع بررسی شود که این کار چنانچه تعمدی بوده باید برخوردهای لازم انجام گیرد و اگر سهوی بوده، مسأله‌ای نیست که قابل گذشت باشد.

وی اضافه کرد: از طرفی در سه ماهه اول امسال و اصلاحیه بودجه شهرداری در بخش جاری و ردیف‌های مربوطه دریافتی حقوق و مزایای پرسنل قابل قبول و منطقی نیست و این موضوعی است که در داخل مجموعه کارکنان را تحت تأثیر قرار داده که خروجی‌های منفی آن بطور قطع نمایان خواهد شد.

این عضو شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: تا کنون ۵۰ درصد از پروژه‌های عمرانی شهری تعریف شده که در مناطق سه گانه و با توجه به برآورد ریالی و ارزیابی‌ها انجام گرفته زیر ۲۵ درصد قرار داد منعقد شده و با توجه به محدودیت فصل کاری تسریع در بحث برآوردها و تعویض اختیاری که به مناطق و سازمان‌ها انجام گرفته، اهمیت زیادی دارد.

وی خاطر نشان کرد: کاهش بور کراسی‌های اداری با هدف تکریم ارباب رجوع، بحث الکترونیکی شدن و صدور پروانه ساختمانی از موضوعات مهمی است که پس از گذشت مدت‌ها، ساز و کار آن هنوز فراهم نشده که از جمله الزامات شورای اسلامی دوره پنجم بوده است.

نارضایتی شهروندان از وضعیت موجود آسفالت معابر

رئیس کمیسیون معماری و شهر سازی شورای اسلامی شهر زنجان نیز ادامه داد: بحث آسفالت یکی از معضلات مهم شهری است که نارضایتی‌های زیادی در این بخش وجود دارد و آسفالت ریزی معابر بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

حمید رضا حمیدی افزود: بخشی از وضعیت نامناسب آسفالت موجود شهری به دلیل انجام امور فاضلاب است و باید مشخص شود وظیفه بازسازی آسفالت خیابان‌ها پس از حفاری‌ها بر عهده چه کسی است و و ترمیم آن تا حداکثر یک ماه انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: تقاطع شیخ فضل الله نوری تا جمهوری شهر زنجان به مدت ۳۰ سال است که مقرر شده تعریض شود که هنوز کاری انجام نگرفته که لزوم توجه شهرداری به این موضوع و مشکلات بوجود آمده در این بخش ضروری است.

رئیس کمیسیون مقاومتی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر زنجان نیز ادامه داد: با توجه به اینکه اعتباراتی در زمینه زیر ساخت‌های فرهنگی پیش بینی شده اما این موضوع در سال گذشته و امسال قابل لمس نبود و در واقع می‌توان هیج حرکتی در این بخش انجام نگرفته است.

وی اضافه کرد: آذین بندی و نور پردازی‌ها در ایام خاص کلیشه‌ای و تکراری شده و در واقع می‌توان نو آوری چندانی مشاهده نمی‌شود در حالی که در شهرهای دیگر از محصولات جدیدی خریدار ی و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اعتبارات فرهنگی قطره چکانی است

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر زنجان نیز ادامه داد: با اتمام سه ماهه سال‌جاری و آغاز فصل عملیات عمرانی، درخواست می‌شود زیرساخت‌ها و اقدامات لازم در این بخش فراهم و طبق برنامه انجام گیرد.

امامعلی دادخواه با اشاره به مشکل اعتبارات فرهنگی شهرداری نیز افزود: اعتبارات فرهنگی در ۱۱ ماه اول بصورت قطره چکانی تخصیص داده می‌شود و در یک ماه آخر اعتبار تمام شده و سند سازی می‌شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: این مبنا، اعتبارات فرهنگی ماهانه و در حد یک دوازدهم تخصیص داده شود تا برنامه‌ها و اهداف تعیین شده به سرانجام برسد و از طرفی احداث ساختمان اداری برای جلوگیری از پراکندگی ساختمان‌های اداری برنامه ریزی شود.

ایرنا

برچسب ها:

پروانه ،ساختمان ،عوارض 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman