اجرای برنامه تولید مسکن خرم‌آباد در سه فاز

اجرای برنامه تولید مسکن خرم‌آباد در سه فاز
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۴۷ | ۱۳۹۸/۱۲/۱۱

رئیس اداره عمران و بهسازی راه و شهرسازی لرستان گفت: برنامه تولید مسکن در خرم‌آباد در سه فاز طراحی شده که فاز اول آن را به مشارکت گذاشتیم.
به گزارش اخبار ساختمان، برزو بردی‌نشین در ادامه افزود: ماده شش قانون ساماندهی حمایت از تولید و عرضه مسکن تمامی دستگاه‌های دولتی و شرکت‌هایی را که سهام آنها ۱۰۰ درصد دولتی هستند مکلف کرده اراضی مازاد خود را در اختیار راه و شهرسازی قرار دهند.

وی ادامه داد: بر این اساس از سوی ستاد بازآفرینی راه و شهرسازی لرستان مکاتباتی با دستگاه‌های مشمول این قانون انجام شد اما متاسفانه هیچ‌کدام از این دستگاه‌ها، اراضی به ما معرفی و واگذار نکردند.

رئیس اداره عمران و بهسازی راه و شهرسازی لرستان گفت: چنانچه این اراضی با هدف تولید مسکن و بازآفرینی به ما تحویل می‌دادند ظرفیت خوبی برای استان محسوب می‌شد.

بردی‌نشین با بیان اینکه به عنوان مثال، دستگاهی نظیر آموزش و پرورش در یک حاشیه‌ای از شهرهای استان مدرسه‌ای متروکه‌ دارد که برنامه‌ای برای احیا ندارد، عنوان کرد: این دستگاه چنانچه این مدرسه را به ستاد بازآفرینی راه و شهرسازی استان واگذار کند می‌توانستیم کارهای خوبی برای محله انجام دهیم.

وی گفت: در محلات کارهای روبنایی (مدرسه، خانه‌محله، فرهنگ‌سرا و سالن‌های ورزشی) و برای بهسازی فضاهای شهری (معابر، پارک‌ها، فضای شهری) و خدمات زیربنایی (سیستم آب و فاضلاب کانال دفع آب‌های سطحی و...) را انجام می‌دهیم.

وی بیان کرد: اراضی وزارت راه و شهرسازی از سوی سازمان ملی زمین و مسکن به نام بازآفرینی شهری ایران انتقال دادیم و برنامه تولید مسکن در این اراضی داریم، که در استان طی ۳ پلاک ( ۲ پلاک در بروجرد و یک پلاک در خرم‌آّباد) این مهم را درحال اجرا داریم.

رئیس اداره عمران و بهسازی راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه در خرم آباد در سه فاز برنامه تولید مسکن طراحی شده و فاز اول آن را به مشارکت گذاشتیم، عنوان کرد: انبوه سازان و توسعه‌گران با ستاد بازآفرینی راه و شهرسازی استان مشارکت می‌کنند و ما زمین و تسهیلات در اختیار آنان قرار می‌دهیم تا واحد بسازند و به ما تحویل دهند که تاکنون قرارداد ۴۲۶ واحد را بصورت مشارکتی بسته‌ایم.

بردی نشین یادآور شد: برای محلاتی که امکان ساخت مسکن و نوسازی آنها وجود ندارد بصورت خود مالکی ۲۰۰ واحد را تسهیلات دادیم تا بتواند نوسازی واحد خود را انجام دهند.

ایسنا

برچسب ها:

مسکن ،خرم آباد 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman