رئیس اتحادیه مشاوران املاک:

قیمت مسکن افزایش پیدا نکرده است

قیمت مسکن افزایش پیدا نکرده است
Facebook Twitter LinkedIn

۱۷:۳۷ | ۱۳۹۸/۱۲/۰۳

رئیس اتحادیه مشاوران املاک معتقد است: قیمت مسکن نه‌تنها افزایش پیدا نکرده است، بلکه سیر کاهشی را طی می‌کند.
به گزارش اخبار ساختمان، متوسط قیمت هر مترمربع خانه از رقم ۱۲ میلیون و ۶۱۷ هزار تومان در آذرماه امسال به رقم ۱۳ میلیون و ۸۸۲ هزار تومان رسیده است و نسبت به مدت مشابه در سال قبل بیش از ۲۰ درصد رشد داشته است. این اتفاق در حالی افتاده که مسکن مشتری چندانی هم ندارد. علت آن‌هم کاهش قدرت خرید مردم است.

مصطفی قلی‌خسروی، رئیس مشاوران املاک در رابطه با افزایش قیمت مسکن توضیح داد: قیمت ملک نه‌تنها افزایشی نشده بلکه با توجه به اینکه مردم توان خرید خود را ازدست‌داده‌اند، قیمت‌ها سیر کاهشی را طی می‌کنند.

او در ادامه با اشاره به اینکه شایعه ابزار برخی از افراد شده است، اضافه کرد: مشخص نیست چرا عده‌ای بر چنین مسائل حائز اهمیتی دامن زده و موجب افزایش قیمت شوند. وضعیت اجاره‌بها نیز به همین منوال است. چراکه وضعیت اجاره‌بها نیز تابعی از قیمت ملک است.

وی در ادامه توضیح داد: با توجه به اینکه در آستانه سال جدید قرار داریم شایعاتی در رابطه باقیمت‌ها وجود دارد. البته تنها قبل از سال جدید نیست و مقولات زیادی چون انتخابات و ماه‌هایی چون ماه رمضان چنین شایعاتی فزونی پیدا می‌کنند. سال آینده شاخص تورم کمی تأثیرگذار است، اما نه به‌اندازه‌ای که قیمت‌ها زیرورو شود.

در ابتدای طرح مسکن ملی، زمزمه‌هایی مبنی بر کاهش قیمت مسکن به گوش می‌رسید. اما به نظر می‌رسد مسکن ملی هم کارساز نبوده و قیمت‌ها همان است که بود رئیس اتحادیه مشاوران املاک در رابطه با این موضوع توضیح می‌دهد: مسکن ملی هنوز به‌دست مردم نرسیده است که بخواهد بر قیمت‌ها تأثیر داشته باشد. بسیاری در تجربه مشابه مسکن مهر شرکت کرده‌اند و همچنان پشت خط هستند و مسکنی دریافت نکرده‌اند.

خسروی در خاتمه با اشاره به اینکه همچنان آثار مثبت مسکن مهر برای کسی نمایان نشده است ادامه داد: مردم باید یک مقدار رؤیت کنند و ببینند مسکن ملی به کجا می‌رسد‌، پس‌ازآن می‌توان اثرگذاری را در بازار مشاهده کرد و نیاز به یک بازه زمانی نه‌چندان طولانی دارد.

گسترش نیوز

برچسب ها:

قیمت مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman