تکمیل بزرگترین ساختمان چاپی جهان در دبی

تکمیل بزرگترین ساختمان چاپی جهان در دبی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۸:۴۴ | ۱۳۹۸/۱۱/۱۹

بزرگترین ساختمان چاپی دنیا با مساحت ۶۹۰۰ فوت مربع در دبی ساخته شده است. این سازه با پرینتر سه بعدی احداث شده است.
به گزارش اخبار ساختمان، بزرگترین ساختمان چاپی جهان در دبی تکمیل شده است.

این سازه ۶۹۰۰ فوت مربعی که با پرینتر ۳ بعدی ساخته شده، در اختیار شهرداری دبی خواهد بود. ساختمان مذکور با همکاری شرکت Apis Cor ساخته شده است.

در جهان ساختمان های چاپ سه بعدی با ارتفاع بیشتری ساخته شده اند اما ساختمان دبی از لحاظ مساحت بزرگترین سازه چاپی به حساب می آید. این ساختمان روی زیربنای بتنی احداث شده است. برای ساخت دیوارهای توخالی آن، ترکیبی از زباله های بازیافتی ساختمان، سیمان، گچ و غیره به کار می رود که البته این ماده بسیار سریع خشک می شود. همچنین ماده ای که برای چاپ سه بعدی به کار می رود ۵۰ درصد سبک تر از سیمان معمولی و ماندگارتر است.

این پرینتر ۳ بعدی دیوارهای سازه را به شکل لایه لایه ساخته است.

هنگامیکه دیوارها تکمیل شدند، کارگران ساختمان وظیفه ساخت سقف، تعیین مکان پنجره و پر کردن فضای خالی دیوارها با عایق را برعهده گرفتند. از آنجا که مساحت این سازه وسیع بود، برای ساخت آن از یک جرثقیل استفاده شد تا پرینتر سه بعدی را هنگام ساخت حرکت دهد.

مقامات شهری دبی اعلام کرده اند تا ۲۰۳۰ میلادی ۲۵ درصد سازه های جدید با پرینتر ۳ بعدی ساخته می شوند. استفاده از پرینتر ۳ بعدی نیروی کار مورد نیاز برای ساخت و ساز را ۷۰ درصد و هزینه های این عملیات را تا ۹۰ درصد کاهش می دهد.

مهر

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman