رئیس بنیاد مسکن اردستان خبر داد؛

اعطای تسهیلات برای احیای بافت فرسوده

اعطای تسهیلات برای احیای بافت فرسوده
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۱۱ | ۱۳۹۸/۱۱/۱۶

رئیس بنیاد مسکن اردستان گفت: هر یک از روستاییانی که قصد داشته باشند برای بهسازی و نوسازی مسکن‌های خود اقدام کنند می‌توانند از تسهیلات قرض‌الحسنه بهره‌مند شوند.
به گزارش اخبار ساختمان، سید ایمان فتوحی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه بارندگی‌های سال‌های ۹۷ و ۹۸ خسارت‌های قابل توجهی به بخش روستایی شهرستان زده بود، حدود ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات تعمیری مسکونی به ۴۰۰ نفر متقاضیان پرداخت کردیم. بارندگی‌های اخیر حدود ۵ خانه را تخریب کرده بود که بنیاد مسکن به این افراد بیش از ۲۶۰ میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره اعطا کرده است.

وی با اشاره به اقدامات بنیاد مسکن در بخش طرح هادی روستایی، افزود: با پیگیری‌های مسئولان شهرستان بیش از ۱۰ میلیارد ریال اختصاص یافته که این اعتبارات در جهت بازنگری طرح هادی ۱۸ روستا انجام شده است. همچنین با همکاری مسئولان ارشد شهرستان در خصوص آسفالت روستایی حدود ۲۰ میلیارد ریال اعتبار در این خصوص در نظر گرفته شده که در ۴ روستا انجام شده است.

رئیس بنیاد مسکن اردستان با اشاره به فعالیت‌های بنیاد مسکن در خصوص بهسازی مسکن روستایی، گفت: تسهیلات بهسازی مسکن روستایی به ۱۸۶ متقاضی در حال پرداخت است. با توجه به مصوبه شورای مسکن مقرر شده تسهیلات بهسازی مسکن در بافت فرسوده روستایی پرداخت شود که متأسفانه استقبالی از طرف دهیاری‌های شهرستان نشده است.

فتوحی با اشاره به سرشماری مسکن روستایی شهرستان گفت: بیش از ۱۵۰۰ مسکن فرسوده در روستاهای شهرستان اردستان داریم که کمترین بهره را از تسهیلات بنیاد مسکن برده‌اند که از همه دهیاری‌ها تقاضامندیم در استقبال مردم برای تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه هر یک از روستاییانی که قصد داشته باشند برای بهسازی مسکن‌های خود اقدام کنند می‌توانند از تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون تومانی بهره‌مند شوند، گفت: همچنین هر یک از اهالی روستایی که قصد دارند برای تخریب و نوسازی خانه‌های خود اقدام کنند می‌توانند از تسهیلات ۴۰ میلیون تومان قرض‌الحسنه و ۱۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض بهره‌مند شوند.

رئیس بنیاد مسکن اردستان با بیان اینکه بنیاد مسکن شهرستان اردستان تاکنون بیش از ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به ۴۰۰ نفر اعطا کرده است، اضافه کرد: همچنین در بخش نوسازی بافت‌های روستایی از ابتدای سال تاکنون به ۱۰۵ نفر تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی پرداخت شده است.

ایسنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman