مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان خبر داد:

شاخص 54 درصدی بهسازی مسکن روستایی

شاخص 54 درصدی بهسازی مسکن روستایی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۵۳ | ۱۳۹۸/۱۱/۱۴

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان گفت: شاخص بهسازی مسکن روستایی در استان همدان ۵۴ درصد است.
به گزارش اخبار ساختمان، حسن ظفری در آئین افتتاح پروژه‌های مسکن روستایی شهرستان نهاوند بابیان اینکه در سال جاری در استان همدان انقلابی در بحث مسکن روستایی رخ داده به اختصاص اعتبار ۷۱۵ میلیارد تومانی برای احداث و بازسازی مسکن‌های روستایی متأثر از سیل فروردین ماه اشاره کرد و گفت: پس از وقوع سیل و فروکش کردن مخاطرات آن اجرای ۱۸ هزار و ۷۷۱ فقره واحد احداثی، تعمیری و معیشتی بررسی و به تصویب رسید.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با بیان اینکه ۱۰۰ درصد اعتبارات اختصاص داده شده در پی وقوع سیل در اختیار استان قرار گرفت، گفت: ۱۱۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض در استان همدان به حساب متقاضیان واجد شرایط واریز شده است.

وی گفت: در حوزه بازسازی و تعمیر ابنیه فنی شامل پل‌ها، مسیل و غیره ۳۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب به استان اختصاص داده شد که سهم شهرستان نهاوند ۹ میلیارد تومان بود.

ظفری با اشاره به اینکه در سال حاضر شاخص بهسازی مسکن روستایی در استان همدان ۵۴ درصد است، گفت: بر اساس برنامه زمان بندی در افق ۱۴۰۴ شاخص بهسازی استان همدان باید به ۷۰ درصد برسد که با توجه به اقدامات صورت گرفته این مهم تا چشم انداز تعیین شده به بیش از این میزان خواهد رسید.

رئیس بنیاد مسکن نهاوند نیز اظهار کرد: امروز به نمایندگی از ۴۰۰ واحد احداث و بازسازی شده به اعتبار ۲۸۰ میلیارد تومان یک واحد مسکونی در روستای شعبان بهره برداری شد.

علیرضا نثاری با اشاره به نوسازی ۱۶ هزار و ۱۰۰ واحد مسکن روستایی از ابتدا تا کنون با اعتباری بالغ بر ۲۰۲ میلیارد تومان، گفت: در سال جاری ۱۸۰ واحد مسکن روستایی در شهرستان نهاوند پایان کار گرفتند که مجموع اعتبارات این پروژه‌ها ۷۲ میلیارد ریال است.

رئیس بنیاد مسکن نهاوند از گردش مالی بیش از ۴۰۰ میلیارد تومانی با آورده مردم طی این مدت خبر داد و گفت: از محل اعتبارات و احداث، بهسازی و بازسازی این پروژه تا ابتدای دیماه سال جاری ۷۶۵ نفر مشغول به کار شده‌اند.

مهر

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman