معاون وزیر صنعت:

باید صادرات فولاد را تسهیل کنیم

باید صادرات فولاد را تسهیل کنیم
Facebook Twitter LinkedIn

۱۷:۴۳ | ۱۳۹۸/۱۱/۰۱

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در شرایط تحریم باید در مسیر تسهیل صادارت محصولات فولادی اقدامات لازم را انجام دهیم، گفت: امسال ظرفیت تولید فولاد به ۳۷ تا ۳۹ میلیون تن می رسد.
به گزارش اخبار ساختمان، خداداد غریب پور در همایش صنعت فولاد و معدن ایران با نگاهی به بازار با اشاره به اینکه بخش معدن و صنایع معدنی کشور از سال گذشته تاکنون پنج بار مورد تحریم های ظالمانه آمریکا قرار گرفته است، اظهارداشت: هدف آنها متوقف ساختن صادرات کشور است که خوشبختانه هنوز به اهداف خود نرسیده‌اند به نحوی که امسال پیش بینی شده حداقل 10 میلیون تن صادرات فولاد محقق شود که ارزش آن بالغ بر چهار تا پنج میلیارد دلار است.

وی با بیان اینکه چهار میلیون نفر مستقیم در ارتباط با این صنعت اشتغال دارند، افزود: براساس سند چشم انداز 1404 انتظار می‌رود امکان صادرات 20 میلیون تن فولاد فراهم شود، ضمن اینکه 25 میلیون تن در داخل به مصرف خواهد رسید.

معاون وزیر صنعت تصریح کرد: امسال ظرفیت تولید فولاد به 37 تا 39 میلیون تن می رسد.

وی در خصوص پیرامون شرکت هایی که در دایره تحریم های ظالمانه آمریکا قرار گرفته اند، توضیح داد: ارزش بورسی 20 شرکت فعال در بخش معدن وصنایع معدنی که تحریم شده اند بالغ بر 280 هزار میلیارد تومان است. . البته امسال فولاد مبارکه و شرکت ملی صنایع مس ایران بیش از یک میلیارد دلار افزایش سرمایه دادند و این امر برای گل گهر و چادرملو در سال آینده اجرایی خواهد شد.

تسنیم

برچسب ها:

صنعت ،فولاد ،صادرات 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman