بررسی تغییرات جدید در بازار مسکن تهران

بررسی تغییرات جدید در بازار مسکن تهران
Facebook Twitter LinkedIn

۱۷:۲۰ | ۱۳۹۸/۱۰/۲۸

بازار مسکن در اولین روز هفته نسبت به روزهای گذشته تغییر چندانی نداشت و روند تعادل را در پیش‌گرفته است. کارشناسان معتقدند دیگر کاهش قیمت چشمگیر در بازار مسکن را نخواهیم داشت.
به گزارش اخبار ساختمان، یکی از راه‌های پیش‌بینی روند تغییرات در بازارهای اقتصادی و مالی بررسی و تحلیل روند گذشته تا به امروز و همچنین شرایط حاکم بر بازارها است، به همین جهت همواره متغیرها و شاخص‌هایی را برای بررسی شرایط موجود و پیش‌بینی آینده بازارها تعریف می‌کنیم که تجزیه‌وتحلیل بازار مسکن هم از این حیث استثنا نیست. برای بررسی این مسائل در ادامه قیمت مسکن در چند منطقه تهران را موردبررسی قرار داده‌ایم.

آگهی‌های منتشر شده در محدوده فرشته نشان می‌دهد که میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در این محدوده حدود ۳۷ میلیون و ۶۰۰ تومان است و در این منطقه افزایش قیمت ۶ درصدی داشته‌ایم.

در محدوده تهران‌پارس افزایش قیمتی ثبت‌نشده است و در این منطقه میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی حدود ۱۴ میلیون تومان شده است. در سه‌ماهه گذشته در این منطقه ۱۶۲۷ معامله انجام شده است.

در محدوده راه‌آهن میانگین قیمت واحدهای مسکونی حدوداً ۸ میلیون و ۲۰۰ تومان است. در سه‌ماهه گذشته در این منطقه ۵ درصد کاهش قیمت داشته‌ایم.

لازم به ذکر است که بررسی روند قیمتی بازار مسکن نشان می‌دهد که هرسال با آغاز فصل نقل و انتقالات از اواخر اردیبهشت‌ماه تا اوایل مهرماه شاهد افزایش قیمت در این بازار هستیم. این افزایش قیمت به نسبت میزان تورم موجود در کشور خواهد بود و با توجه به فاصله زیاد میان قدرت خرید و قیمت‌های بازاری انتظار رونق در این بازار در آینده نزدیک نمی‌رود.

بورس امروز

برچسب ها:

مسکن ،قیمت ،تهران 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman