خطر در کمین ساختمان های فرسوده البرز

خطر در کمین ساختمان های فرسوده البرز
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۳۱ | ۱۳۹۸/۱۰/۲۴

سرپرست مدیریت بحران استان البرز با بیان اینکه مناطقی همچون دراز رود، خیابان ساسانی حصارک و نهردلمبر البرز زمینه وقوع سیل را دارند،گفت:ساختمان‌های فرسوده البرز برای جلوگیری از هرگونه حادثه احتمالی شناسایی شود.
به گزارش اخبار ساختمان، محمدرضا فلاح نژاد در جمع خبرنگاران با اشاره به تهیه سند کاهش خطرپذیری در استان البرز، اظهار داشت: مناطق خطرپذیری در مواقع بحران در استان البرز باید توسط شهرداری‌ها و شرکت آب منطقه ای شناسایی شود.

وی افزود: با تغییر شرایط اقلیمی بارندگی در فصل زمستان و بهار در استان البرز افزایش می‌یابد.

سرپرست مدیریت بحران استانداری البرز با بیان اینکه طبق نظر کارشناسان مناطقی همچون دراز رود، خیابان ساسانی حصارک، نهردلمبر که خطر وقوع سیل وجود دارد شناسایی و برنامه پیشگیرانه برای این موارد پیش‌بینی شود، بیان کرد: اقدامات لازم از سوی دستگاه‌هایی مانند منابع طبیعی و آبخیزداری برای جلوگیری از جاری شدن آب های روان در کوهها انجام شود.

فلاح‌نژاد با بیان اینکه سیلاب‌ها جذب آسفالت نمی‌شوند، تصریح کرد: انتظار می‌رود شهرداری برای مقابله با بحران در این زمینه نیز اقدامی مانند طرح جامع ساماندهی آب‌های سطحی، حفرچاه‌های جاذب، هدایت آب‌های سطحی به فضاهای سبز و خاکی داشته باشد.

وی با اشاره به احتمال آوار ساختمان‌های مسکونی در مسیر گسل زلزله استان و یا حریق اماکن تجاری غیرایمن در مواقع بحرانی، عنوان کرد: ساختمان‌های فرسوده و غیر ایمن استان البرز تحت عنوان "پلاسکویابی" بایستی مدنظر قرار گیرد و مشکلات احتمالی آنان توسط شهرداران به عنوان دبیران ستادهای بازافرینی و روسای ستاد مدیریت بحران شهرهای مربوطه مرتفع شود.

فلاح‌نژاد، اضافه کرد: امکانات مراکزی همچون تالار‌های پذیرایی و مراکز خدماتی و دارای کارگر و مورد مراجعه مردم توسط مدیریت شهری و بازرسین کار ادارات کار بررسی شود تا شاهد اتفاقاتی همچون انفجار تالارپذیرایی سقز نباشیم.

وی افزود: یکی دیگر از بحران‌هایی که ممکن است سر راه ما قرار گیرد فرو نشست زمین درداخل شهرها است، در این رابطه باید با همکاری شهرداران و آب‌منطقه‌ای تلاش شود تا در کمترین زمان سیلاب‌ها در داخل شهرها جذب، و برای تغذیه مصنوعی آب سفره‌های زیرزمینی اقدام کرد.

تسنیم

نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman