خطر در کمین بافت حاشیه نشین تبریز

خطر در کمین بافت حاشیه نشین تبریز
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۲۹ | ۱۳۹۸/۱۰/۲۳

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز در بافت حاشیه نشین تبریز، گفت: اگر ساخت و ساز در تبریز به ویژه در بافت حاشیه‌نشین تدوام داشته باشد، قطعا کوچه‌های تنگ این محلات در مواقع بحران به قبرستان تبدیل خواهد شد.
به گزارش اخبار ساختمان، فریدون بابایی اقدم در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز، با اشاره به سفر تعدادی از اعضای شورای‌شهر و مدیران شهرداری به شهر مشهد، اظهار کرد: فقدان انضباط اجتماعی و ساخت و سازهای غیر مجاز قطعا برای شهر تبریز مشکل ساز ‌است، شهرداری مشهد از طریق سازمان باز آفرینی و شورای اجتماعی محلی توانسته در تقویت توان اجتماعی شهرداری و شورا مفید باشد.

وی ادامه داد: طی بازدید چند ساعته از شهر مشهد، شاهد هیچ ساخت و ساز غیر مجازی در این شهر نبودیم.

بابایی اقدم در ادامه با بیان این‌که بودجه ۳۰۰ میلیارد تومانی برای رفع برخی مشکلات حاشیه نشینی و بافت فرسوده‌ی شهر اختصاص یابد، گفت: معتقدم باید تدابیر لازم برای ساخت مسکن برای افراد بی بضاعت اتخاذ شده و تمامی نهادها در این راستا به شهرداری کمک کنند.

وی با تاکید براین‌که جهت نظارت بر بحث ساخت و سازهای غیر مجاز در شهر تبریز معاونت پایش باید ایجاد شود، گفت: برخی در ساخت و سازها نسبت به شهرداری بی توجه هستند، در همین راستا برای نظم بخشی به ساخت و ساز ‌شهرداری، پیشنهاد ایجاد معاونت پایش را ارائه دادیم.

محرم محمدزاده- عضور شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه با ارائه‌ی تذکری در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز، اظهار کرد: تملک برخی از مغازه ها در سه راهی بهشتی بلاتکلیف باقی مانده و این امر باعث نارضایتی و متضرر شدن شهروندان این منطقه شده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان این‌که چندماهی می‌شود حق آرامستان‌ها به کارکنان این سازمان پرداخت نمی‌شود، گفت: در این رابطه با آقای موسایی صحبت کردم و قول داده، این موضوع حل شود، ولی تاکنون حقی پرداخت نشده است، خواستار رسیدگی سریع نسبت به این موضوع هستم.

وی با بیان این‌که نورپردازی‌های انجام شده در تبریز به صورت اصولی انجام نمی‌شود و این امر موجب به هم خوردن اکوسیستم شده است، گفت: نورپردازی در شب ها باعث آسیب و فرار پرندگان از شهر می شود، بهتر است برخی از نورپردازی ها در شب خاموش شود.

ایسنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman