اخذ اجاره از واحدهای مسکن مهر

اخذ اجاره از واحدهای مسکن مهر
Facebook Twitter LinkedIn

۱۷:۱۹ | ۱۳۹۸/۱۰/۲۲

مدیرعامل شرکت عمران پردیس با بیان اینکه، دیوان محاسبات از شرکت عمران برای عدم شکایت از متقاضیان مسکن مهر به دادگاه شکایت کرده است، گفت: مبلغ اجاره بها عدد بسیار کمی برای هر واحد است و افرادی که تاکنون واحدهای خود را تحویل نگرفتند شامل این قانون نمی شوند.
به گزارش اخبار ساختمان، سید مهدی هدایت مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در خصوص سوژه ثبت شده توسط متقاضیان مسکن مهر در سامانه فارس من (ضربه‌ای دیگر بر پیکر متقاضیان واحدهای مسکن مهر پردیس ۵۲ تهران) که اخذ اجاره‌بها از واحدهای تحویل نشده را اعلام می‌کردند، اظهار کرد: از زمانی که بنده وارد پردیس شدم تا به امروز حتی یک ریال هم افزایش قیمت در مسکن مهر نداشتیم و در خصوص خرید عرصه نیز الزامی برای متقاضیان وجود ندارد.

وی در خصوص ارسال پیام به متقاضیان برای عقد قرارداد اجاره ۹۹ ساله مسکن مهر و در غیر اینصورت شامل جریمه می‌شوند، گفت: این شامل تمام متقاضیان مسکن مهر نیست، بلکه مختص واحدهای است که تحویل گرفته شده و امکان سکونت در آن به صورت ۱۰۰ درصدی وجود دارد اعمال می‌شود.

هدایت ادامه داد: اجاره زمین مسکن مهر ۹۹ ساله است و از روزی که متقاضیان واحدهای خود را تحویل می‌گیرند باید با عقد قرارداد با شرکت عمران، اجاره‌ بهای ۹۹ ساله خود را پرداخت کنند.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس افزود: دیوان محاسبات از ما درخواست کرده که به این حوزه ورود کرده و قانون را اجرا کنیم، زیرا این قانونی است که از ابتدا وجود دارد و به همین دلیل دیوان محاسبات از شرکت عمران به دادسرا شکایت کرده است.

وی با بیان اینکه ساکنان باید مبلغ کمی حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان را به صورت سالانه پرداخت کنند، تاکید کرد: مگر می‌شود زمین دولت را بدون اجاره و واگذاری به کسی منتقل کرد، به همین دلیل ما موظف هستیم و باید این قانون عمل کنیم.

هدایت اضافه کرد: متقاضیان زیادی حدود ۳ تا ۴ سال در مسکن‌های مهر پردیس ساکن شده‌اند اما به قراردادهای خود عمل نکرده اند و به همین دلیل دیوان محاسبات با طرح شکایتی، ما را به دادسرا فرستاده و به ما اخطاری در خصوص تصرف عدوانی ساکنان مسکن مهر ابلاغ شده است.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس با بیان اینکه بعضی افراد می‌پرسند چرا برخوردی با ساکنانی که اجاره بها پرداخت نمی‌کنند صورت نمی‌گیرد، اذعان کرد: مبلغ اجاره بها عدد بسیار کمی برای هر واحد است و افرادی که تاکنون واحدهای خود را تحویل نگرفتند شامل این قانون نمی شوند.

وی افزود: ساکنین مسکن مهر که در واحدهای ۹۹ ساله ساکن هستند، باید به قرارداد اجاره خود عمل کنند، حتی ما اعلام کردیم که در بلوک‌هایی که هنوز سکونت کامل وجود ندارد دریافت اجاره از زمانی اعمال شود که قابلیت سکونت داشته باشد.

هدایت اضافه کرد: دیوان محاسبات اعلام کرده با کسانی که اجاره را پرداخت نمی‌کنند برخورد شود، اما در آن سوی این ماجرا، زمانی که با وکلا در این خصوص صحبت کردیم، هزینه وکالت وکلا از هزینه اجاره واحدها بسیار بالاتر می‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس ادامه داد: اما دادسرا اعلام کرده این مورد به اجرای قانون ارتباطی ندارد و باید دادخواست را به مراجع قضایی ارائه و شکایت صورت بگیرد.

وی در خصوص اینکه چرا پیامکی در این رابطه برای متقاضیانی که واحدهای خود را دریافت نکرده‌اند، ارسال شده، گفت: سامانه پیامک شرکت عمران به صورت انبوه برای تمام متقاضیان ارسال می‌شود و متقاضیانی که واحدهای خود را دریافت نکردند این پیام را نادیده بگیرند.

هدایت در پایان در خصوص اینکه آیا افراد واجد شرایط برای پرداخت اجاره ۹۹ ساله می توانند عرصه خریداری کنند، یا خیر، خاطرنشان کرد: این افراد زیادی مراجعه میکنند و درخواست تغییر اجاره ۹۹ ساله به ملکی را دارند و با پرداخت مبلغی این عرصه را با پنج سال تنفس خریداری می‌کنند.

فارس

برچسب ها:

مسکن مهر ،اجاره 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman