ثبت نام 2800همدانی در سامانه مسکن ملی

ثبت نام 2800همدانی در سامانه مسکن ملی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۵۱ | ۱۳۹۸/۱۰/۱۸

مدیرکل راه و شهرسازی همدان گفت: ۲ هزار و ۸۰۰ جوان همدانی در سامانه ملی‎ مسکن این استان نام‌نویسی کرده‎‌اند که برای احداث یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی زمین معرفی شده است.
به گزارش اخبار ساختمان، داریوش حسینی در ستاد ساماندهی امور جوانان همدان اظهار داشت: متقاضیان این طرح باید توان تامین هزینه ساخت را داشته باشند که البته تسهیلات بانکی با نرخ ۱۸ درصد به آنها پرداخت می‌شود.

حسینی بیان کرد: بنیاد مسکن، ستاد فرمان امام و بنیاد مستضعفان سه کارگزار در کشور برای ساخت این واحدهای مسکونی مشخص شده اند که قیمت تمام شده برای خرید هر واحد هم اینک متری سه تا سه و نیم میلیون تومان است.

وی خاطرنشان کرد: آورده مالی متقاضی برای دریافت مسکن ۷۰ متری در قالب این طرح بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان است.

مدیرکل راه و شهرسازی همدان یادآور شد: تامین زمین برای متقاضیان این طرح نیز در قالب اجاره ۹۹ ساله داده می‌شود و ظرفیت مورد تایید نیز پس از واریز مالی متقاضیان برای شروع به کار به زودی اعلام می‌شود.

طرح «اقدام ملی تولید و عرضه مسکن» به منظور ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور آغاز شد که از این تعداد سهم همدان نزدیک به ۹ هزار واحد است.

بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ همدان با وسعت نزدیک به ۲۰ هزار کیلومتر مربع، حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزار تن جمعیت دارد و تراکم نسبی ۸۸ نفر در هر کیلومتر مربع، استان همدان را در ردیف یکی از پرتراکم‌ترین استان‌های کشور قرار داده‌است.

در قالب طرح اقدام ملی مسکن قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود که از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده شهری و ۱۰۰ هزار واحد در شهرهای کوچک ساخته می‌شود.

ایرنا

برچسب ها:

طرح اقدام ملی ،مسکن ،همدان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman