مشکلات سیمان شاهرود بررسی شد

مشکلات سیمان شاهرود بررسی شد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۷:۵۰ | ۱۳۹۸/۱۰/۱۰

مسائل و موارد پیرامون تولید در شرکت سیمان شاهرود با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.
به گزارش اخبار ساختمان، تخصیص تسهیلات رونق تولید و افزایش نقدینگی و سرمایه، تقویت منابع مالی، کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل و جابه‌جایی محصولات از طریق راهکارهای مؤثر، تأکید بر استفاده از محصولات این شرکت در داخل استان و تقویت بازار فروش و همچنین برطرف نمودن مشکلات حوزه معدن، از مواردی است که مورد مطالبات این مجموعه است.

محمدرضا بازوی، مدیرعامل سیمان شاهرود گفت: این شرکت با سرمایه‌گذاری ۱۴ میلیون تومانی در سال 1363 راه‌اندازی شد.

وی افزود: ۲۰۱ ریال قیمت هر یک سهم سیمان شاهرود در سال گذشته بوده که در سال جاری در ۹ ماهه نخست، این رقم به ۵۰۰ ریال رسیده که شاهد افزایش سه برابری افزایش قیمت سهام این شرکت هستیم.

مدیرعامل سیمان شاهرود گفت: بین شرکت‌های سیمان کشور، بیشترین افزایش سهام متعلق به سیمان شاهرود بوده است.

وی افزود: امسال نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش تولید سیمان در این شرکت رقم‌خورده و در حال حاضر، ۷۵ درصد خط تولید سیمان شاهرود فعال بوده که بین دیگر شرکت‌های سیمان کشور با ۶۰ درصد توان تولد، ۱۵ درصد افزایش دارد.

بازوی خاطرنشان کرد: ۵۶۶ نفر در حال حاضر در این شرکت در قالب‌های مختلف مشغول به فعالیت هستند.

مدیرعامل سیمان شاهرود بیان کرد: ۱۳ هزار نفر سهام این شرکت را خریداری کرده‌اند که عمده سهامداران از مردم شهرستان شاهرود هستند.

وضع مطلوب تولید و حجم بالای صادرات سیمان شاهرود

حشمت‌الله عسگری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان نیز پیرامون تولید در شرکت سیمان شاهرود گفت: با توجه به وضع مطلوب تولید و حجم بالای صادرات محصول از این مجموعه، نیاز است تا اظهار صادرات محصولات این کارخانه از داخل استان صورت گیرد.

وی ادامه داد: گمرک استان پای کار خواهد بود و نیاز است تا با همکاری مسؤولان امر و هیأت مدیره شرکت سیمان شاهرود، این مهم هرچه سریع‌تر محقق شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان تصریح کرد: در استان آمادگی داریم تا در جهت تقویت و رونق تولید و برطرف سازی مشکلات مالی و نقدینگی، با استفاده از ظرفیت تبصره ۱۸ برنامه رونق تولید برای پرداخت تسهیلات اقدام کنیم.

عسگری بیان کرد: بررسی و رفع مشکلات و موانع پیرامون تأمین مواد اولیه در معادن این مجموعه پیگیری و در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی با تشکر از تلاش‌ها و اقدامات مطلوب صورت گرفته توسط هیأت مدیره این مجموعه بیان کرد: وضع تولید، اشتغال و حفظ آن، وضع شاخص در افزایش توان تولید بین دیگر کارخانه‌های سیمان کشور و کیفیت محصول در این مجموعه مطلوب و قابل تقدیر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: ظرفیت بالایی برای استفاده از محصولات این کارخانه در سطح استان وجود دارد که در راستای تقویت بازار فروش این مجموعه، تسهیل در مصرف محصولات این کارخانه در دستور کار قرار می‌گیرد.

فارس

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman