فرماندار اردبیل تاکید کرد:

لزوم نظارت بر ساخت وسازها در اردبیل

لزوم نظارت بر ساخت وسازها در اردبیل
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۳۰ | ۱۳۹۸/۱۰/۰۹

فرماندار اردبیل گفت: شهرستان اردبیل جزو مناطق زلزله خیز کشور بوده و ضروری است تا دستگاه‌های ناظر بر ساخت و سازها نظارت دقیق و فنی بیشتری اعمال کنند.
به گزارش اخبار ساختمان، مسعود امامی یگانه در کارگروه مدیریت بحران شهرستان اردبیل عنوان کرد: طرح مقاوم سازی مسکن روستایی با نظارت کیفی مطلوبی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روستاهای اردبیل اجرا می‌شود و آمارهای موجود در این زمینه رضایت بخش است، در عین حال لازم است در حوزه ساخت و ساز به ویژه اماکن عمومی نظارت و کنترل‌های فنی بیشتری صورت گیرد.

به گفته وی شهرستان اردبیل جزو مناطق زلزله خیز کشور است از این رو ضروری است دستگاه‌های ناظر در ساخت و سازها نظارت دقیق و فنی بیشتری اعمال کنند.

رئیس کارگروه مدیریت بحران شهرستان اردبیل با بیان اینکه دولت توجه جدی به موضوع مقاوم سازی مسکن دارد و بانک‌های عامل را به پرداخت تسهیلات تکلیفی در این خصوص موظف کرده است، افزود: بخشداران و دهیاران با همکاری دستگاه‌های عضو مدیریت بحران، روستاهای کم برخوردار از طرح مقاوم سازی مسکن روستایی را شناسایی و با اعطای مشوق‌ها و تسهیلات بانکی، روستاییان را به احداث مسکن مقاوم در برابر زلزله ترغیب کنند تا شاهد کاهش آثار مخرب و تلخ بلاهای طبیعی باشیم.

وی با اشاره به تجارب کسب شده اردبیل به عنوان استان معین در زلزله کرمانشاه و سیل امسال در استان لرستان، تصریح کرد: تجربه زلزله ۷/۳ ریشتری کرمانشاه نشان داد که دقت لازم حتی در نکات ریز فنی چه میزان حائز اهمیت است، لذا باید تمامی دستگاه‌هایی که به نوعی متولی امر هستند در این زمینه دقت بیشتری داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه در بحث مقاوم سازی اماکن روستایی شاهد اقدامات خوبی هستیم، گفت: ۸۵ درصد منازل روستایی در سطح شهرستان مقاوم سازی شده و برای اتمام این امر در روستاهای مورد نیاز باید از ظرفیت دهیاران، شوراها و خود اهالی منطقه استفاده و اقدامات پیشگیرانه را قبل از وقوع حوادث احتمالی انجام دهیم.

امامی یگانه ادامه داد: در واحدهای روستایی مقام سازی اهمیت بیش‌تری دارد لیکن در حوزه‌های شهری بحث نظارت مطرح است چرا که نگاه اقتصادی در ساخت و سازها گاهی مانع توجه لازم به نکات فنی می‌شود.

فرماندار اردبیل با تاکید بر اهمیت مانورهای آموزشی، افزود: هر چقدر به سمت آموزش‌های پیشگیرانه حرکت کنیم موفق‌تر خواهیم بود چرا که مانورهای تمرینی نقاط ضعف عملیاتی را مشخص کرده و کاستی‌های موجود در ادوات، تجهیزات و امکانات لجستیک در مانورها مشخص می‌شود.

مهر

نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman