مدیر ستاد مرکزی معاینه فنی ساختمان کشور مطرح کرد:

اجرای طرح ارتقای سطح ایمنی ساختمان‌ها در کشور

اجرای طرح ارتقای سطح ایمنی ساختمان‌ها در کشور
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۵۰ | ۱۳۹۸/۱۰/۰۵

مدیر ستاد مرکزی معاینه فنی ساختمان کشور تیم‌های بازرسی مخاطرات و تهدیدهای ساختمان‌ها را در کشور بررسی و شناسایی می‌کنند گفت: طرح ارتقای سطح ایمنی ساختمان ها در کشور اجرا می‌شود.
به گزارش اخبار ساختمان، فرنام خجسته‌فر در دیدار با شهردار ساوه با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان ساوه اظهار داشت: باتوجه به قدمت و ظرفیت‌های ساوه بحث معاینات فنی ساختمان در این شهرستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: به علت وقوع حوادث ناگوار اخیر مانند ساختمان پلاسکو در کشور موضوع مراقبت و نگهداری از ساختمان‌های در حال بهره‌برداری از اولویت‌های اصلی و کارهای مهم این ستاد بوده که هم اکنون نیز آغاز شده است.

مدیر ستاد مرکزی معاینه فنی ساختمان کشور تصریح کرد: امیدواریم با همکاری دستگاه‌های اجرایی کل استان‌ها و شهرستان‌ها بتوانیم، تیم‌های بازرسی را در سطح کل کشور در چهار حوزه برق، مکانیک، بازرسی سازه و شهرسازی اعزام کنیم و هدف اصلی این است که مخاطرات و تهدیدهایی که در کمین ساختمان‌ها است را شناسایی و رصد کنیم.

خجسته فر بیان کرد: پس از شناسایی این تهدیدات با نسخه‌های فنی و راهبردی این خطرات را از ساختمان‌ها دور خواهیم کرد البته در ساوه نیز تلاش ما این است تا با استفاده از ظرفیت خوب شهرستان و استان بتوانیم تمامی ساختمان‌های عمومی و در حال بهره برداری را در فاز اول قرار دهیم.

وی ادامه داد: امیدواریم در سال آینده با همکاری مسئولان استان بتوانیم ساختمان‌های مسکونی و تجاری را هم در برنامه قرار دهیم، این طرح کار عظیمی است و می‌طلبد که مردم و دستگاه‌های اجرایی را در کنار خود داشته باشیم تا بتوانیم به اهداف اصلی آن که ارتقای سطح ایمنی ساختمان‌ها است، برسیم.

مدیر ستاد مرکزی معاینه فنی ساختمان کشور خاطرنشان کرد: دفاتر نمایندگی مرکز معاینه فنی ساختمان کشور تاکنون در 19 استان فعال شده و حدود 11 هزار پرسنل در کل کشور در اختیار دارد که اغلب آنها مهندسان جوان و دارای صلاحیت بازرسی در کنار افراد با تجربه یک تیم قوی را تشکیل داده تا با اقتدار کار خود را در این حوزه دنبال کنند.

وی بیان کرد: ما برنامه داریم تا ظرفیت این ستاد را به 31 استان در کشور ارتقا دهیم و در کنار آن از بخش اشتغال زایی و کارآفرینی هم غافل نباشیم.

وی افزود: این طرح یک کار عملیاتی و راهبردی است که در حوزه مراقبت و نگهداری انجام می شود و امیدواریم دیگر در کشور شاهد حوادث تلخ در بخش ساختمان نباشیم و ساختمان‌های ما به عنوان سرمایه‌های ملی تهدید و خطراتشان به حداقل برسد.

در پایان این جلسه مصوب شد تا با برگزاری جلسه‌ای با حضور فرماندار، شورای اسلامی شهر، شهردار و سایر مسئولان ساوه به همراه 20 نفر از مدیران صنایع در شهر صنعتی کاوه کمیته ارتقای فرهنگ ایمنی این شهرستان تشکیل شود.

تسنیم

برچسب ها:

ساختمان ،ایمنی 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman