رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی:
میزان مصرف سیمان در کشور دو برابر میزان تولیدات است
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: میزان تولید سیمان در کشور ۵۰ تا ۵۵ هزار تن است در حالی که مصرف آن به ۱۰۰ هزار تن رسیده است.
به گزارش اخبار ساختمان، محمد شکرچی زاده در نشست خبری چهارمین نمایشگاه حمل ونقل، لجستیک و صنایع وابسته در مصلای تهران برگزار شد، با بیان اینکه متأسفانه وجود قیرهای تلقبی در بازار واقعیت دارد، گفت: به دلیل آنکه افزایشی در قیمت قیر رخ داد به دلیل کاهش کیفیت و کاهش هزینههای تمام شده استانداردهای این بخش تغییر کرد و ما شاهد افزایش قیرهای تقلبی در بازار شدیم.
او توضیح داد: دستورالعملها و آزمایشهایی که برای این بخش انجام شده در حال برطرف کردن این مشکل است و ما تا حدودی توانستهایم این معضل را کنترل کنیم به طوری که با شرکتهای دانشبنیان فرایندهایی را طراحی کردیم تا از تولید قیرهای غیر استاندارد جلوگیری کرد.
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تصریح کرد: یکی از دغدغههای ما در این بخش جلوگیری از افزایش قیرهای استاندارد در بازار است.
شکرچی زاده با اشاره به اینکه استفاد هاز بتن در روسازیها در گذشته به دلیل آنکه قیمت قیر بالا بود، کمتر وجود داشت، گفت: هماکنون به دلیل افزایش قیمت قیر فضا برای استفاده از بتن و سیمان افزایش یافته است و در سالهای گذشته هم در بسیاری از پروژههای آزادراهی و بزرگراهی از بتن استفاده شده است.
او با اشاره به اینکه مصرف سیمان ما در کشور 100 هزار تن است، گفت: میزان تولید سیمان در کشور بین ۵۰ تا ۵۵ هزار تن است و ما شاهد مصرف دو برابری تولیدات سیمان در کشور هستیم.
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تصریح کرد: از طریق پیگیریهای وزارت راه و شهرسازی در بخش فرودگاه مهرآباد، امام خمینی، آزادراهها به ویژه آزادراه شیراز استفاده از رویههای بتنی توسط پیمانکاران افزایش یافته است.
او توضیح داد: یکی از مهمترین مزیتهای استفاده از سیمان بالا بردن عمر پروژههای بتنی به ۴۰ تا ۵۰ سال است.
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی همچنین درباره همکاری با آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: طی دو سال اخیر پروژه PMS (مدیریت روسازی راهها) با همکاری آزمایشگاه مکانیک خاک انجام شد و بر اساس آن، روسازی ۵۵هزار کیلومتر از شریانهای اصلی کشور مورد بررسی قرار گرفت.
او ادامه داد: نتیجه این فعالیت، تعیین روش نوسازی و بهسازی روکش راهها، تعیین اولویت برای راههای مورد نیاز به بهسازی و همچنین کاهش هزینههای بهسازی راهها خواهد بود.
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی درباره قیر تقلبی نیز گفت: بخشی از محموله تانکرهای حمل قیر توسط افراد سودجو تخلیه میشد و به جای آن، با مواد غیراستاندارد پر میشد که با نصب دستگاههای خاص بر روی این تانکرها، تا حدود زیادی از استفاده از قیر تقلبی در راهداری جلوگیری کردهایم.
باشگاه خبرنگاران
او توضیح داد: دستورالعملها و آزمایشهایی که برای این بخش انجام شده در حال برطرف کردن این مشکل است و ما تا حدودی توانستهایم این معضل را کنترل کنیم به طوری که با شرکتهای دانشبنیان فرایندهایی را طراحی کردیم تا از تولید قیرهای غیر استاندارد جلوگیری کرد.
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تصریح کرد: یکی از دغدغههای ما در این بخش جلوگیری از افزایش قیرهای استاندارد در بازار است.
شکرچی زاده با اشاره به اینکه استفاد هاز بتن در روسازیها در گذشته به دلیل آنکه قیمت قیر بالا بود، کمتر وجود داشت، گفت: هماکنون به دلیل افزایش قیمت قیر فضا برای استفاده از بتن و سیمان افزایش یافته است و در سالهای گذشته هم در بسیاری از پروژههای آزادراهی و بزرگراهی از بتن استفاده شده است.
او با اشاره به اینکه مصرف سیمان ما در کشور 100 هزار تن است، گفت: میزان تولید سیمان در کشور بین ۵۰ تا ۵۵ هزار تن است و ما شاهد مصرف دو برابری تولیدات سیمان در کشور هستیم.
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تصریح کرد: از طریق پیگیریهای وزارت راه و شهرسازی در بخش فرودگاه مهرآباد، امام خمینی، آزادراهها به ویژه آزادراه شیراز استفاده از رویههای بتنی توسط پیمانکاران افزایش یافته است.
او توضیح داد: یکی از مهمترین مزیتهای استفاده از سیمان بالا بردن عمر پروژههای بتنی به ۴۰ تا ۵۰ سال است.
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی همچنین درباره همکاری با آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: طی دو سال اخیر پروژه PMS (مدیریت روسازی راهها) با همکاری آزمایشگاه مکانیک خاک انجام شد و بر اساس آن، روسازی ۵۵هزار کیلومتر از شریانهای اصلی کشور مورد بررسی قرار گرفت.
او ادامه داد: نتیجه این فعالیت، تعیین روش نوسازی و بهسازی روکش راهها، تعیین اولویت برای راههای مورد نیاز به بهسازی و همچنین کاهش هزینههای بهسازی راهها خواهد بود.
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی درباره قیر تقلبی نیز گفت: بخشی از محموله تانکرهای حمل قیر توسط افراد سودجو تخلیه میشد و به جای آن، با مواد غیراستاندارد پر میشد که با نصب دستگاههای خاص بر روی این تانکرها، تا حدود زیادی از استفاده از قیر تقلبی در راهداری جلوگیری کردهایم.
باشگاه خبرنگاران
تازهترین اخبار ساختمان
انواع ساختمان ها برای مقاوم سازی
برگزاری نخستین جلسه مدیریت شهرک سازی کشور
رشد 41 درصدی ثبت قرارداد در سامانه خودنویس
با پارتیشن شیشه ای اکسیدال محل کار و منزل خود را مدرن و زیبا کنید!
قیمت خانه های 50 متری پایتخت چقدر است؟
نقش افغان ها در تغییر نرخ اجاره بها در پایتخت
احراز هویت تبلیغات املاک ساماندهی می شود
مسکن اقتصادی قابل مصادره نیست
استقبال از سامانه خودنویس رکورد زد
خدمات لوازم برقی اشپزخانه در تهران
راهنمای خرید بهترین دستگاه NVR برای امنیت خانه
سکوهای اینترنتی با طرح وزارت راه همراه نیستند
امکان نوسازی 30 هزار مسکن در تهران فراهم می شود
ضربالعجل جدید برای متقاضیان مسکن ملی!
شمشه ملات بنایی: شاهکار ابزارهای بنایی
پربازدیدترین اخبار
احراز هویت تبلیغات املاک ساماندهی می شود
نقش افغان ها در تغییر نرخ اجاره بها در پایتخت
قیمت خانه های 50 متری پایتخت چقدر است؟
با پارتیشن شیشه ای اکسیدال محل کار و منزل خود را مدرن و زیبا کنید!
رشد 41 درصدی ثبت قرارداد در سامانه خودنویس
آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد
برگزاری نخستین جلسه مدیریت شهرک سازی کشور
انواع ساختمان ها برای مقاوم سازی
موضوع مردمی سازی در نوسازی بافت های فرسوده باید جدی تر شود
ساخت 12 هزار واحد مسکونی با مشارکت بسیج سازندگی
راهنمای خرید بهترین دستگاه NVR برای امنیت خانه
خدمات لوازم برقی اشپزخانه در تهران
استقبال از سامانه خودنویس رکورد زد
مسکن اقتصادی قابل مصادره نیست
بازار دست نخورده اوراق رهنی در تله نرخ سود دستوری