رییس بنیاد مسکن خلخال خبر داد؛

افزایش سقف تسهیلات مقاوم سازی مسکن

افزایش سقف تسهیلات مقاوم سازی مسکن
Facebook Twitter LinkedIn

۱۶:۴۶ | ۱۳۹۸/۰۳/۱۸

رییس بنیاد مسکن خلخال گفت: سقف تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی از ۲۵۰ میلیون به ۴۰۰ میلیون ریال برای هر واحد افزایش می یابد.
به گزارش اخبار ساختمان، محمد حاتمی در جلسه کارگروه تامین مسکن خلخال افزود: در حال حاضر افزایش سقف تسهیلات بانکی ارائه شده برای اجرای طرح‌های مقاوم سازی مسکن روستایی در مرکز کشور به ۴۰۰ میلیون ریال افزایش یافته که به محض ابلاغ این مصوبه به بانک‌ها وام پرداختی به مجریان طرح‌های مقاوم سازی مسکن این شهرستان نیز افزایش خواهد یافت.

او با ارائه گزارشی از نحوه اجرای طرح بهسازی واحدهای مسکونی روستای مصطفی لو از توابع بخش مرکزی این شهرستان گفت: از آغاز آوار برداری واحدهای مسکونی آسیب پذیر این روستا تاکنون عملیات آواربرداری ۲۵ واحد به پایان رسیده است.

وی با دعوت از مسئولان دستگاه‌های اجرایی جهت همکاری با بنیاد مسکن در تسریع عملیات آوار برداری واحدهای مسکونی باقیمانده افزود: همکاری دستگاه‌های اجرایی از جمله شرکت‌های برق و مخابرات شهرستان در جابجایی تیرهای برق و تلفن کار آوار برداری و آغاز نوسازی واحدهای مسکونی این روستا را تسریع خواهد کرد.

او با بیان اینکه بهسازی ۷۷ واحد مسکونی آسیب پذیر در مقابل حوادث طبیعی این روستا با پرداخت ۲۵۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی و نیز ۸۰ میلیون ریال کمک مالی بلاعوض به صاحبان و احدهای مسکونی انجام می‌شود، گفت: در حال حاضر ۴۷ خانوار برای دریافت وام بانکی به بانک‌های عامل معرفی و ۲۰ نفر از این تعداد موفق به عقد قرارداد با بانک عامل شده‌اند.

فریدون بابایی، فرماندار خلخال نیز در این جلسه گفت: با توجه به وضعیت نامناسب واحدهای مسکونی این روستا و احتمال تخریب آنها در مقابل بارندگی‌های شدید، لزوم تسریع در آواربرداری و آغاز عملیات نوسازی، همچنین برپایی چادرهای جمعیت هلال احمر برای اسکان موقت خانوارها با توجه به محدودیت فصل کاری منطقه ضروری بوده و انتظار از دستگاه‌های اجرایی تلاش و همکاری با بنیاد مسکن برای تکمیل این پروژه در کوتاه ترین زمان ممکن است.

خلخال در جنوب اردبیل واقع است.

ایرنا

برچسب ها:

مسکن ،تسهیلات ،مقاوم سازی 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman