دبیر انجمن صنفی کارگران نقاش منطقه ۱۰ تهران تاکید کرد:

لزوم برخورد با انجمن های صنفی متخلف

لزوم برخورد با انجمن های صنفی متخلف
Facebook Twitter LinkedIn

۱۹:۵۴ | ۱۳۹۸/۰۹/۰۹

دبیر انجمن صنفی کارگران نقاش منطقه ۱۰ تهران با انتقاد از عملکرد اداره کل کار و کانون کارگران ساختمانی استان تهران نسبت به تخلفات برخی انجمن‌های صنفی کارگری صنعت ساختمان گفت: در برخی دفاتر انجمن‌های صنفی صنعت ساختمان در استان تهران تخلفاتی صورت می‌گیرد که هم اداره کل کار و هم کانون کارگران ساختمانی استان تهران نسبت به این تخلفات بی‌تفاوت هستند.
به گزارش اخبار ساختمان، کاظم احمدیان اظهار داشت: اداره کل کار و کانون کارگران ساختمانی استان تهران باید برای جلوگیری از سوء‌استفاده و قانون‌شکنی برخی دفاتر انجمن‌های صنفی کارگران صنعت ساختمان چاره‌اندیشی کنند.

وی با تاکید بر لزوم برخورد قاطع روسای اداره کل کار و کانون کارگران ساختمانی استان تهران با برخی دفاتر انجمن‌های صنفی متخلف که در صنعت ساختمان فعالیت دارند، ادامه داد: متخلفان باید به علت سوءاستفاده از قانون جریمه شوند یا مجوز فعالیت از آنها گرفته شود اما متاسفانه شاهد هیچ برخوردی با آنها نیستیم.

این فعال صنفی افزود: باتوجه به اینکه انجمن‌های صنفی اساسنامه مشخصی ندارند زمینه سوءاستفاده آنها از کارگران ساختمانی فراهم است به همین دلیل برخی دفاتر به صورت غیرقانونی از کارگران ساختمانی سوءاستفاده می‌کنند و از آنها بابت بیمه و صدور کارت مهارت مبالغ غیرمتعارفی جدا از نرخ تعیین‌شده، دریافت می‌کنند و هیچ گونه رسیدی هم نمی‌دهند. این دفاتر باید بعد از شناسایی فعالیت‌شان متوقف شود چراکه عواقب این کار سبب بی‌اعتمادی کارگران و اجحاف در حق دفاتری خواهد شد که در مسیر قانونی و شفاف کار می‌کنند.

وی در ادامه بیان کرد: اگر ادارات کار و کانون‌های کارگران ساختمانی پیش از این دستورالعمل و بخشنامه‌های دستوری در زمینه شفافیت فعالیت انجمن‌ها و حوزه وظایف آنها صادر می‌کرد، راه سوءاستفاده برخی دفاتر متخلف به صورت اصولی بسته می‌شد.

دبیر انجمن صنفی کارگران نقاش منطقه ۱۰ تهران در پایان تاکید کرد: بایستی با تخلفاتِ انجمن‌ها برخورد شود؛ در صورتی که دستورالعمل و بخشنامه‌ای نوشته شود فعالیت انجمن‌های صنعت ساختمان نیز برای انجامِ کار شفافیت بیشتری پیدا می‌کند و هم جلوی سوءاستفاده‌ها را می‌گیرد؛ لذا هم ادارات کار و هم کانون‌های کارگران ساختمانی بایستی همکاری بیشتری با انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی داشته باشند و اجازه ندهند در برخی دفاتر ضوابط زیر پا گذاشته شود و تخلف صورت بگیرد.

ایلنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman