سرپرست اداره استاندارد گچساران خبر داد:

۱۴ واحد تولید مصالح ساختمانی پلمب شدند

۱۴ واحد تولید مصالح ساختمانی پلمب شدند
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۱۶ | ۱۳۹۸/۰۹/۰۹

سرپرست اداره استاندارد گچساران گفت: ۱۴ واحد تولید مصالح ساختمانی متخلف طی چند روز گذشته در این شهرستان شناسایی و پلمپ شدند.
به گزارش اخبار ساختمان، سجاد جعفری افزود: از این تعداد هفت واحد تولید تیرچه، پنج واحد تولید شن و ماسه و ۲ مورد تولید بتن آماده بوده که به دلیل نداشتن پروانه استاندارد پلمب شدند.

وی بیان کرد: هم اکنون بیش از ۱۵ واحد تولید تیرچه بلوک در این شهرستان وجود دارد که طبق نظر کارشناسان اداره استاندارد این شهرستان فاقد هرگونه مجوز فعالیت و پروانه بهره برداری از اداره صنعت،معدن و تجارت است.

جعفری ادامه داد: می طلبد متولیان امر همکاری لازم را جهت پلمپ این واحدهای متخلف با بازرسان اداره استاندارد این شهرستان داشته باشند.

وی تصریح کرد: این واحدها در شهرستان های گچساران و باشت با تولید مصالح ساختمانی غیر استاندارد سلامت و امنیت مردم را به خطر انداخته بودند.

جعفری با بیان اینکه مصالح ساختمانی از جمله تیرچه بلوک ،شن و ماسه ،بلوک سقفی و دیواری مشمول استاندارد است گفت: با افرادی که در زمینه تولید این گونه مصالح ساختمانی استاندارد لازم را رعایت نکنند مطابق قانون برخورد خواهد شد.

وی اظهار کرد: براساس قانون تولید، عرضه و توزیع مصالح ساختمانی بدون اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد ممنوع و جرم کیفری محسوب می شود.

جعفری عنوان کرد: بازرسان اداره استاندارد به طور مستمر به واحدهای تولید مصالح ساختمانی اعزام می شوند و در صورت مغایرت تولیدات با استانداردها، واحدهای متخلف را پلمپ و به مراجع قضایی معرفی می کنند.

وی گفت: امسال بیش از ۷۰۰ بازرسی از سوی کارشناسان این اداره در زمینه کشف کالاهای فاقد استاندارد اجباری و جعل علامت استاندارد در سطح بازار این شهرستان انجام گرفت.

جعفری تصریح کرد: در این زمینه ۳۵ واحد صنفی متخلف در زمینه روغن موتور، لوازم یدکی خودرو به دلیل فروش محصولات غیراستاندارد شناسایی و به تعزیرات حکومتی این شهرستان معرفی شدند.

۱۷ سنگ شکن در شهرستان گچساران وجود دارد.

شهرستان گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

ایرنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman