لزوم توجه به احیای بافت فرسوده در قزوین

لزوم توجه به احیای بافت فرسوده در قزوین
Facebook Twitter LinkedIn

۱۶:۴۶ | ۱۳۹۸/۰۹/۰۷

معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: با جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرهای استان توجه به احیای بافت های فرسوده در اولویت قرار گیرد.
به گزارش اخبار ساختمان، ستاد بازآفرینی شهری با حضور سید محمد پژمان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری، جمالی پور استاندار، سیده حمیده زرآبادی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی، یاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، معاونان استاندار و مدیران دستگاههای اجرایی در استانداری قزوین برگزار شد.

علی فرخزاد در این جلسه اظهارداشت: از مجموع ۲۵ شهر استان در برخی شهرها از جمله در تاکستان شاهد افزایش ساخت و سازهای غیر مجاز هستیم که این روند باید متوقف شود.

وی بیان کرد: در اجرای طرح ملی مسکن شرایطی فراهم شده که دستگاههایی که زمین مازاد خود را اعلام کنند این زمینها در قالب طرح ملی به همان دستگاه داده می شود که مسکن ملی بسازند.

فرخزاد تصریح کرد: در گذشته تسهیلات مسکن با پیشرفت 25 درصدی فنداسیون داده می شد که الان سخت گیری می کنند و باید اسکلت زده شود که برای مردم مشکل ساز شده است و امسال از تبصره ۱۸ اعتباری داده نشده است.

وی با اشاره به اجرای طرح بازآفرینی شهری در استان یادآورشد: اگر اختیارات هیئت اجرایی بیشتر شود می توانیم تصمیمات استانی بگیریم و کارها تسریع شود.

معاون عمرانی استانداری قزوین اظهارداشت: در برخی طرح ها حدود ۲۵۰ میلیارد تومان سرمایه بلوکه شده که اگر اختیار استانی داشته باشیم می توانیم با تصمیمات محلی رضایت مردم را جلب کنیم.

فرخزاد اظهارداشت: در ۷ شهر استان امکان اجرای پروزه های عمرانی داریم و از معاون وزیر انتظار داریم سهمیه قیر مازاد به استانها داده شود تا سرعت اجرای طرحها بیشتر شود.

وی گفت: در محله سردار توافق داشتیم و مطالعات مختلفی انجام شده و قرار بوده موزه جهان اسلام احداث شود که متوقف شده لذا باید این طرح ابطال شده و اعتبار آن در پروژه های دیگر هزینه شود.

مهر

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman