معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

بهسازی محلات باید ثروت آفرین باشد

بهسازی محلات باید ثروت آفرین باشد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۳۲ | ۱۳۹۸/۰۹/۰۶

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه‌های محرک توسعه برای بازآفرینی شهری باید به کسب و کار بیانجامد و ثروت‌آفرین باشد.
به گزارش اخبار ساختمان، محمد پژمان در نشست با توسعه‌گران و تسهیل‌گران زنجانی، اظهار کرد: آشنایی مسئولان استان زنجان با محیط شهری و استفاده از تسهیل‌گران و توسعه‌گران با تجربه قابل تقدیر است، اما باید بدانیم در بخش بازآفرینی شهری، دغدغه انبوه‌سازان از سیاست‌های راهبردی این حوزه است.

وی ادامه داد: با وجود تلاش‌های که در بازآفرینی شهری زنجان انجام شده اما انتظار می‌رفت با صرف وقت اقدامات زیادی شکل نگرفته تا مردم طعم تغییر و تحولات را بچشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی به عزم ملی حاکمیت و بخش‌های فرادولتی و مدیریت شهری برای بازآفرینی شهری اشاره کرد و افزود: اجرای پروژه‌های محرک توسعه کسب و کار ایجاد کرده و به افزایش ثروت مردم کمک می‌کند.

پژمان، با اشاره به اینکه رونق اقتصادی با گردش مالی ایجاد می‌شود، تصریح کرد: از اقتصاد منجمد همه چیز دچار رکود می‌شود. در شهرها نقایصی وجود دارد که همه به بافت قدیمی مربوط نمی‌شود و باید در قالب بازآفرینی شهری به طور جامع به آن نگریسته شود.

این مسئول به اولویت‌بندی برنامه‌ها تاکید کرد و گفت: در پروژه‌های شهری معمولا اولین کاری که به ذهن خطور می‌کند این است که خیابان‌کشی می‌کنند تا رفت و آمد مردم تسهیل شود، سپس خانه‌ها را مقاوم‌سازی می‌کنند و بعد به سمت تجاری‌سازی می‌روند در حالی که اکنون رویکرد اقتصادی برای بهسازی محلات مورد نظر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در رویکرد جدید انتظار این است که مطالعه دقیق اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی برای محلات انجام شود، اما متاسفانه در بهسازی محلات تنها به کف معبر اکتفا می‌شود، پروژه‌ها باید برای ساکنان محلی جذابیت داشته باشد که بدانند اگر با ما همراهی کنند، ثروت آن‌ها چندبار می‌شود. کار ما ثروت‌آفرینی است.

پژمان با اشاره به اینکه بدنه شهر از حقوق مالکانه بنا نیست و به حقوق شهر تعلق دارد، عنوان کرد: ما همه تسهیلات و مشوق‌ها را به مردم ارائه می‌دهیم و اگر کسی با حقوق عمومی همراهی نکند، باید از راهکارهای قانونی استفاده کرد و تسهیل‌گران و توسعه‌گران و بخش‌های دولتی پروژه‌ها را نیم‌کاره رها نکنند تا رغبت مردم برای توسعه جامع و ثروت‌آفرینی همراهی کنند.

این مسئول اظهار کرد: ما رقیب مردم نیستیم و باورمان این است که ظرفیت‌های محلی بهترین فرصت برای تغییر و تحول و پیشرفت است و باید با پروژه‌های محرک توسعه تمایل مردم برای این کار افزایش داد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری خاطرنشان کرد: یک سوم طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در حوزه بازآفرینی شهری است. در بخش مسکن استیجاری اگر انبوه‌سازان توان اجاره‌ای دارند، می‌توانیم به آن‌ها تسهیلات ارائه دهیم.

ایسنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman