مدیر امور اعتباری بانک مسکن خبر داد:

افزایش ۲۵درصدی پرداخت تسهیلات ساخت

افزایش ۲۵درصدی پرداخت تسهیلات ساخت
Facebook Twitter LinkedIn

۱۸:۲۵ | ۱۳۹۸/۰۸/۲۹

در هفت ماهه اول امسال تعداد تسهیلات پرداختی به سازندگان، ۲۵ درصد رشد داشته است.
به گزارش اخبار ساختمان، مدیر امور اعتباری بانک مسکن گفت: در هفت ماهه اول امسال تعداد تسهیلات پرداختی به سازندگان ۲۵ درصد نسبت به هفت ماه اول سال گذشته رشد داشته است.

محمد حسن علمداری گفت: رشد قابل توجه تقاضا از طرف انبوه سازان و شرکت‌های ساختمانی برای دریافت تسهیلات مشارکت مدنی ساخت مسکن در مهر امسال نتیجه و محصول اجرای سیاست‌های اعتباری سال ۹۸ بانک مسکن است.

وی ادامه داد: سیاست‌های اعتباری بانک مسکن در طول نیمه اول امسال باعث ترغیب، برنامه ریزی و اقدام تولیدکنندگان مسکن برای تعریف و اجرای طرح‌های جدید ساختمانی با هدف استفاده از تسهیلات بدون سپرده شده است.

علمداری گفت: با توجه به زمان بر بودن برنامه ریزی‌های ساختمانی و همچنین فراهم کردن شرایط دریافت تسهیلات از سمت سازنده ها، اکنون در شروع نیمه دوم امسال شاهد به ثمر رسیدن سیاست‌های اعتباری بانک مسکن در حوزه ترغیب تولید و عرضه مسکن هستیم.

علمداری تاکید کرد: رشد ۲۵ درصدی در تعداد تسهیلات مشارکت مدنی پرداخت شده، مربوط به بازار ساخت و ساز است و ارتباطی به روند پرداخت تسهیلات مربوط به بازسازی اماکن مسکونی حوادث غیرمترقبه همچون سیل و زلزله نیست چرا که تسهیلات بازسازی در گروه تسهیلات مشارکت مدنی طبقه بندی نمی‌شود.

در هفت ماهه اول امسال بیش از ۲۱ هزار فقره تسهیلات مشارکت مدنی ازجانب بانک مسکن پرداخت شد. ارزش ریالی این تسهیلات بیش از یک هزار و ۸۶۰ میلیارد تومان بوده است.

براساس کارنامه بانک مسکن در تامین مالی بازار ساخت و ساز مسکونی در اولین ماه از پاییز ۹۸، پرداخت تسهیلات مشارکت مدنی در مهر امسال ۱۴۰ درصد نسبت به مهر سال گذشته افزایش پیدا کرد.

در مهر پارسال ۲ هزار و ۷۰۰ فقره تسهیلات مشارکت مدنی پرداخت شد، اما افزایش تقاضا از سمت تولیدکنندگان مسکن در مهر امسال برای دریافت تسهیلات باعث شد بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات مشارکت مدنی ازجانب بانک مسکن در این ماه پرداخت شود.

صداوسیما

برچسب ها:

تسهیلات ،ساخت ،مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman