افزایش سرمایه‌گذاری در بازار مسکن

افزایش سرمایه‌گذاری در بازار مسکن
Facebook Twitter LinkedIn

۱۷:۵۶ | ۱۳۹۸/۰۸/۲۰

با توجه به افزایش قیمت‌ها و حافظه تاریخی خوب جامعه، شاهد افزایش سرمایه‌گذاری در بازار مسکن هستیم.
به گزارش اخبار ساختمان، کارشناسان حوزه مسکن معتقدند که نوسانات شدید قیمت مسکن و به‌خصوص جهش قیمت زمین را بیشتر از آنکه به عوامل درونی بازار ملک نسبت دهد، ناشی از سیاست‌های معیوب اقتصاد کلان است و در نتیجه آن، ناشی از فرهنگ عموم خانوارها برای سرمایه‌گذاری در بازار ملک در مقابل تورم بالا است. برای بررسی بیشتر قیمت مسکن در تهران قیمت چند منطقه تهران را مورد بررسی قرار داده‌ایم

آگهی‌های منتشر شده در محدوده ظفر نشان می‌دهد که میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در این محدوده حدود ۲۴ میلیون و ۹۰۰ تومان است و در این منطقه کاهش قیمت ۱ درصدی داشته‌ایم.

در محدوده سعادت‌آباد شاهد کاهش قیمت ۴ درصدی بودیم. در این منطقه میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی حدود ۲۸ میلیون و ۷۰۰ تومان شده است. در سه‌ماهه گذشته در این منطقه ۷۶۸ معامله انجام شده است.

در محدوده خیابان کمیل میانگین قیمت واحدهای مسکونی حدوداً ۸ میلیون و ۲۰۰ تومان است. در سه‌ماهه گذشته در این منطقه ۱ درصد کاهش قیمت داشته‌ایم. همچنین در سه‌ماهه گذشته ۳۶۰ معامله در این منطقه انجام شده است.

شرایط اقتصادی و فرهنگ عموم مردم در ایران، تا به امروز به این صورت بوده است که مهم‌ترین بازار برای سرمایه‌گذاری خانوارها، مسکن است، از سویی مهم‌ترین متغیر اقتصادی که عموم مردم آن را دنبال می‌کنند، بعد از نرخ دلار، قیمت مسکن است. عموم مردم به فکر سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه نیستند.

بورس امروز

برچسب ها:

قیمت ،مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman