رئیس اتحادیه املاک استان قزوین:

معاملات مسکن در قزوین افزایش یافت

معاملات مسکن در قزوین افزایش یافت
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۵۶ | ۱۳۹۸/۰۸/۱۹

رئیس اتحادیه املاک استان قزوین گفت: بالاترین قیمت مسکن با نرخ ۱۲ میلیون تومان برای هر مترمربع مربوط به مناطق «ملاصدرا» و «سرتک» در قزوین است، در جنوب شهر نیز قیمت هر مترمربع مسکن ۳.۵ تا چهار میلیون تومان است.
به گزارش اخبار ساختمان، یوسف عبدی رئیس اتحادیه املاک استان قزوین اظهار کرد: بر اساس اعلام بانک مرکزی طی یک ماه اخیر قیمت مسکن در کشور ۴.۵ درصد و میزان معاملات نیز ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: تعداد مراجعات به بنگاه‌های معاملات ملکی افزایش پیدا کرده و در حقیقت می‌توان گفت معاملات روان‌تر شده است.

رئیس اتحادیه املاک استان قزوین خاطرنشان کرد: در اوایل سال جاری افزایش قیمت زیادی را در بخش مسکن شاهد بودیم و افرادی که توان خرید نداشتند از خرید منصرف و منتظر ثبات بازار شدند، اکنون با ثبات تقریبی قیمت‌ها افرادی که قصد خرید مسکن داشتند وارد بازار شدند.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم قیمت مسکن در استان را به چهار بخش تقسیم کنیم می‌توان گفت که بالاترین قیمت مسکن با نرخ ۱۲ میلیون تومان برای هر مترمربع مربوط به مناطق «ملاصدرا» و «سرتک» است، در «پونک»، قیمت هر مترمربع مسکن در دانشگاه و «نوروزیان» نیز هفت تا هشت میلیون تومان، «غیاث آباد» و «شهرک کوثر» پنج تا شش میلیون و مناطق جنوب شهر قزوین ۳.۵ تا چهار میلیون تومان است.

عبدی اعلام کرد: در استان قزوین طی ماه‌های مردادماه، شهریورماه و مهرماه سال جاری به ترتیب ۲۴۲۳، ۲۱ هزار و ۹۵۵ و ۲۲ هزار و ۷۴۶ قرارداد در بنگاه‌های معاملات ملکی ثبت‌شده است که در مردادماه ۱۳۰۶ مورد خریدوفروش انجام‌شده و در شهریورماه و مهرماه نیز با افزایش خریدوفروش مواجه بودیم که به ترتیب ۶۵۲۱ و ۶۹۹۳ مورد مبایعه‌نامه تنظیم شده است.

ایسنا

برچسب ها:

قیمت ،مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman