رئیس اتحادیه مشاوران املاک:

کنترل بازار مسکن نیازمند قوانین فوری است

کنترل بازار مسکن نیازمند قوانین فوری است
Facebook Twitter LinkedIn

۱۷:۳۰ | ۱۳۹۸/۰۳/۱۱

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به ارائه ابزار تشویقی به مالکان برای کنترل بازار اجاره بها گفت: کنترل بازار مسکن نیازمند قوانین فوری است.
به گزارش اخبار ساختمان، مصطفی قلی خسروی با اشاره به لزوم نظم بخشیدن به بازار مسکن بیان کرد: امروز به قوانین فوری برای کنترل بازار نامتعادل خرید و فروش مسکن که تاثیر نامناسبی بر وضعیت مستاجران گذاشته، نیاز داریم.

وی در خصوص اهمیت ساماندهی بازار اجاره بها بیان کرد: اکنون از دولت و مجلس درخواست داریم تا به فوریت قوانینی طراحی و تصویب کنند که موجب نظم بخشیدن به بازار مسکن شود و مانع مداخله فردی یا دستگاهی شوند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک در ادامه تاکید کرد: مالکیت در همه ادیان مورد احترام و در دین مبین اسلام هم مورد تاکید قرار دارد، بنابراین وزارت راه و شهرسازی به عنوان دستگاه کنترل کننده می‌تواند بستر ساز تناسب عرضه و تقاضا باشد و با عرضه هرچه بیشتر مسکن، بازار را به شرایط متعادل برساند.

قلی خسروی در خصوص شرایط اجاره نشینی گفت: امروزه اجاره نشینی به یک چالش تبدیل شده، زیرا صنعت اجاره غیر فعال شده و یک راهکار آن است که به کسانی که خانه خود را برای اجاره گذاشته اند، یارانه داده شود و از ابزار‌های تشویقی استفاده کنیم.

وی خاطر نشان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد می‌توان با بهره گیری از شرکت‌های بیمه و هماهنگی شهرداری‌ها، اقدام به ساخت مسکن برای خانه اولی‌ها کرد و این روش را ملاک قیمت گذاری برای خانه‌های دیگر قرار داد که در حقیقت با این روش اجاره‌بها مسکن قابلیت ساماندهی پیدا می‌کند.

میزان

برچسب ها:

مسکن ،اجاره ،قیمت 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman