نماینده اصفهان در مجلس مطرح کرد:

مسکن اولی‌ها باید یارانه دولتی دریافت کنند

مسکن اولی‌ها باید یارانه دولتی دریافت کنند
Facebook Twitter LinkedIn

۱۶:۱۵ | ۱۳۹۸/۰۸/۰۶

طرح قبلی ساخت و ساز مسکن برای جوانان و اقشار کم درآمد حالا به نام اقدام ملی قرار است اجرا شود، طرحی که مخالفان و موافقانی دارد.
به گزارش اخبار ساختمان، بازار مسکن همواره و در هر شرایطی مورد توجه اقشار مختلف بوده و هست. چه کسانی که درآمدهای بالا داشته و به نوعی سرمایه خود را در ساخت مسکن به کار می‌برند و چه آنهایی که اگرچه از اغنیاء نیستند اما به دنبال سرپناهی هرچقدر کوچک برای خود و خانواده‌شان هستند.

در دوره‌های مختلف مسئولان به دنبال تأمین این نیاز جامعه بوده‌اند. تصویب طرح‌های مختلف برای جوانان و خانه اولی‌ها، بالا و پایین بردن تسهیلات و نرخ سود بانکی و.. اقداماتی است که به فراخور وضعیت اقتصادی و اجتماعی کشور در هر دوره‌ای به طور متفاوت و متنوع انجام شده است، اقدامات و طرح‌هایی که هیچ‌گاه صددرصد تاثیرگذار نبوده است اما در هر حال عدم اجرای آن به معنی بی توجهی دولت‌ها به اقشار کم برخوردار محسوب می‌شود.

نمایندگان مجلس نیز بنا به شرایط حاکم بر اقتصاد کشور از پیشنهاداتی برای تامین نیاز قشر کم درآمد و به خصوص جوانان صحبت می‌کنند و راه‌های پیشنهادی را مطرح می کنند.

«مسکن اولی‌ها باید یارانه دولتی دریافت کنند.» این پیشنهادی است که حمیدرضا فولادگر نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی چندی پیش در جلسه علنی مجلس مطرح کرد.

وی با بیان اینکه روش‌های موجود در حوزه مسکن باید بررسی و طرح‌های بهینه شناسایی و براساس آن هدف‌گذاری شود. اگر مشکل مسکن حل شود اشتغال نیز رونق می‌گیرد، علاوه بر این باید برای رفع نیاز جوانان در حوزه مسکن اقدام شود.

براساس گفته‌های نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی مسکن مهر طرحی بود که در روستاها موفق شد اما در شهرهای بزرگ توفیق کامل حاصل نکرد.

وی همچنین هشدار داد که رفتن نقدینگی از سکه و ارز به سمت مسکن سبب ایجاد مشکل در این بازار می‌شود. تقاضایی که در حوزه مسکن بالا رفت و به دنبال آن قیمت‌ها افزایش یافت، نرخ مصالح گران شد.

فولادگر همچنین پیشنهاد داد که باید برای زوج‌های جوان و مسکن اولی‌ها یارانه پرداخت شود.

تسنیم

برچسب ها:

ساخت و ساز ،مسکن ،قیمت 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman