معاون استاندار قم تاکید کرد:

لزوم نظارت بر تولید مصالح ساختمانی

لزوم نظارت بر تولید مصالح ساختمانی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۳۳ | ۱۳۹۸/۰۷/۲۲

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: استاندارد بودن مصالح ساختمانی تولیدی در قم موضوعی مهمی برای این استان و کل کشور می‌باشد، از این رو باید نظارت مستمر و دقیقی بر آن صورت گیرد.
به گزارش اخبار ساختمان، محسن بهشتی در نخستین جلسه شورای استاندارد قم در تالار امام جواد (ع) استانداری اظهار داشت: تولید مصالح ساختمانی به شکل سنتی از قدیم در قم جایگاه ویژه ای داشته و اکنون نیز تولید مصالح به روش سنتی و صنعتی در این استان فعال است.

وی اضافه کرد: اگر به فعالیت واحدهای تولید مصالح ساختمانی درقم نظارت نشود، و به استانداردسازیهای لازم نرسیم، این معضل فارغ از ساخت وسازهایی که در استان صورت می گیرد، ساخت و سازهای سایر استان ها که مصالح آنها از قم تامین می شود، را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه نظارت بر واحدهای تولید مصالح ساختمانی در قم باید همواره استمرار داشته باشد، بیان کرد: وقتی نظارت بر عملکرد واحدهای واحدهای مذکور ضعیف باشد، برای سودآوری بیشتر به سمت تولید مصالح بی کیفیت و غیر استاندارد سوق پیدا می‌کنند.

بهشتی با یادآوری اینکه ما دراستان در زمینه وجود بُتن مشکل های زیادی داشتیم، گفت: عدم نظارت کافی بر تولید مصالح ساختمانی موجب می‌شود تا تولیدکنندگان آن شرکت، تشکل، انجمن و صنفی را ایجاد کنند و به نوعی در مقابل ضوابطی که حاکمیت دنبال می‌کند، مقاومت نمایند.

معاون استاندار قم در بخش پایانی سخنان خود گفت: امیدواریم با آشنایی که مدیر کل استاندارد قم با ظرفیت ها و آسیب های صنعت قم دارد، در این عرصه سرعت بهتر و بیشتری را شاهد باشیم.

ایرنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman