عضو شورای اسلامی شهر تهران:

هیچ توجهی به نمای ساختمان‌ها نشده است

هیچ توجهی به نمای ساختمان‌ها نشده است
Facebook Twitter LinkedIn

۱۹:۳۸ | ۱۳۹۸/۰۷/۱۷

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: تا ابتدای دوره چهارم شورای شهر تهران هیچ توجهی به نمای ساختمان‌ها نشده است.
به گزارش اخبار ساختمان، محمد سالاری عضو شورای اسلامی شهر تهران در همایش تجلیل از حافظان ابنیه تاریخی شهر تهران که در خانه شهید مدرس و با حضور اعضای شورای شهر تهران برگزار شد گفت: به مناسبت هفته تهران امروز به عنوان روز هنر و معماری و شهرسازی نامگذاری شده است.

سالاری ادامه داد: امروز کمدینی درخصوص نماهای شهر تهران آغاز به کار کرد و دلیل آن هم این بود که در کل کشور در فرایند صدور پروانه تا دوره چهارم شورا به موضوع نماهای شهری توجهی نشده است.

وی افزود: علیرغم اینکه شهرداری‌های مناطق ورود خوبی به مجموعه‌ای از الزامات داشتند اما به نماهای اماکن توجهی نداشتند در حالی که این موضوع به هویت شهری گره خورده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در دوره قبلی شورای اسلامی شهر تهران که آقای مسجد جامعی رییس شورا بودند کمیته نما تشکیل شد و مصوباتی هم داشت.

سالاری خاطرنشان کرد: امروز در همه مناطق شهرداری تهران کمیته های نما فعال هستند و در این کمیته ها هم فعالان حوزه معماری و هم کارشناسان حضور دارند.

وی ادامه داد: با فعالیت این کمیته دیگر هیچ پروانه‌ای بدون بررسی نمای ساختمان صادر نمی شود که این نقش بزرگی در حوزه مدیریت هویت شهری دارد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: همچنین امروز شاهد رونمایی از سامانه‌های هوشمندسازی معماری و شهرسازی بودیم که باعث می شود هیچ کس نتواند از قوانین و مقررات عدول کند.

سالاری ادامه داد: این کار قرار بود زمانی انجام شود که طرح تفصیلی شهر ابلاغ شد اما این موضوع به تأخیر افتاد اما امروز این کار انجام شده و دیگر طبقه اضافه و تخلف ساخت و ساز نخواهیم داشت.

وی تصریح کرد: معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران موظف شد تا این فرایندها سیستماتیک شده و مفاد طرح تفصیلی از این پس به بهترین شکل اجرا خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: از این پس موضوع کف پارسل‌های شهر هم مشخص شده و به خصوص در خیابان‌های شیب دار دیگر آن مشکلات سابق را نخواهیم داشت و پیاده راه‌ها در مقابل هر ساختمانی متناسب با کل خیابان ساخته می‌شود.

سالاری گفت: برخی ما را متهم کرده‌اند که ما پروژه های بزرگ مقیاس نمی سازیم در حالی که باید گفت: این اتوبان‌های بزرگ مقیاسی که به ساخت آن می بالیم نه تنها مشکل آلودگی و ترافیک را حل نکرد بلکه بر مشکلات شهر هم افزوده است.

وی ادامه داد: همه دنیا فهمیده‌اند که هر چه پل و بزرگراه بیشتر ساخته شود تقاضای سفر با وسیله شخصی هم اضافه می‌شود و چاره ما به جای ساخت بزرگراه و پل و اتوبان توسعه حمل و نقل عمومی بوده است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: جامعه شهری به جای مطالبه‌گری حقوق عمومی بیشتر دنبال منافع شخصی هستند و این را ما در ملاقات‌های مردمی می‌فهمیم؛ عمده افراد حاضر در ملاقات‌های مردمی دنبال طبقه اضافه و ساخت و تراکم بیشتر هستند.

عصر شهروند

برچسب ها:

ساختمان ،نما ،معماری 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman