معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری پارس‌آباد مغان خبر داد:

هفت هزار واحد مسکونی مقاوم سازی شد

هفت هزار واحد مسکونی مقاوم سازی شد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۳۶ | ۱۳۹۸/۰۷/۱۰

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری پارس‌آباد مغان از مقاوم‌سازی بیش از هفت هزار واحد روستایی و صدور سند مالکیت ۱۴ هزار فقره‌ای در این شهرستان خبر داد.
به گزارش اخبار ساختمان، اروجعلی محمدزاده در جریان بازدید تیم بازرسی فرمانداری از ادارات شهرستان پارس‌آباد با بیان اینکه منطقه مغان در سال‌های اخیر با زلزله‌های متعددی رو به رو بوده اظهار داشت: مقاوم‌سازی مسکن روستایی از اولویت‌های دولت می‌باشد.

وی گفت: سیستم‌های نوین باعث تسهیل در اخذ و صدور مجوز ساخت و استعلامات شده روند اجرایی پرداخت تسهیلات نیز مطلوب می‌باشد.

وی به تهیه طرح هادی برای بیش از ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان پارس‌آباد اشاره کرد و افزود: تمام این روستاها از خدمات تسهیلات مقاوم‌سازی و جدول‌کشی و آسفالت معابر با تخصیص قیر یارانه‌ای برخوردار هستند.

محمدزاده همچنین در بازدید و بازرسی از نحوه خدمات‌رسانی در اداره گاز پارس‌آباد با بیان اینکه تا پایان سال ۹۸ پارس‌آباد به شهرستان سبز در گازرسانی تبدیل خواهد شد، گفت: ۱۰۰ درصد جمعیت شهری از گاز برخوردار بوده و تا پایان سال جمعیت روستایی نیز به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

وی تامین زیرساخت طرح‌های اقتصادی را اولویت دولت دانست و افزود: تقویت گاز بدلیل اجرای یکی از بزرگترین طرح‌های گلخانه‌ای خاورمیانه با لوله‌گذاری ۲۴ اینچی به طول ۱۳۷ کیلومتر در سطح ملی در دست پیگیری و برنامه‌ریزی برای اجرا در این منطقه است.

او از خدمت‌رسانی به ۳۵ هزار مشترک شهری و بیش از ۱۱ هزار و ۷۰۰ مشترک روستایی گاز شهرستان پارس‌آباد به صورت شبانه‌روزی در اداره گاز خبر داد و گفت: هر گونه حوادث توسط ۲ یگان امداد و ۶ گازبان مسقر در منطقه مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

پارس‌آباد مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

ایرنا

برچسب ها:

مقاوم سازی ،ساخت ،تسهیلات 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman