فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد:

۷۴۶ هکتار زمین رفع تصرف شده است

۷۴۶ هکتار زمین رفع تصرف شده است
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۳۴ | ۱۳۹۸/۰۷/۰۸

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن از رفع تصرف ۷۴۶ هکتار زمین به ارزش مالی یک هزار و ۶۷۶ میلیارد تومان در نیمه نخست سال جاری خبر داد.
به گزارش اخبار ساختمان، سرهنگ جواد خردمند در تشریح عملکرد 6 ماهه یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن اظهار کرد: در نیمه نخست سال جاری، حدود دو هزار گزارش مردمی دریافت شده که یک هزار و 487 مورد آن مربوط به تعرض بوده است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه یک هزار و 539 مورد مربوط به سالهای قبل نیز امسال رفع تصرف شده، ادامه داد: مساحت این میزان رفع تصرف 746 هکتار و ارزش مالی آن یک هزار و 676 میلیارد تومان عنوان شده است.

وی تصریح کرد: امروز 7 مهرماه سال 98 با اجرای حکم قضایی در شهرستان بستک استان هرمزگان زمینی به مساحت دو هکتار به ارزش تقریبی 4 میلیارد تومان رفع تصرف شد.

خردمند افزود: در حوزه رفع تصرف حدود 800 مورد ابلاغ قضایی داشته‌ایم که در این راستا 34 نفر زمین‌خوار دستگیر، تحویل مقامات قضایی و 529 مورد تشکیل پرونده شده است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن خاطرنشان کرد: در این 6 ماه، 144 مورد خلع ید، 180 مورد قلع و قمع، 34 مورد تخلیه منزل و مغازه با حکم قضایی انجام شده که مساحت آنها 393 هکتار (رفع تصرف) و ارزش مالی آن، دو هزار و 537 میلیارد تومان عنوان شده است.

به گفته وی، برای اجرای احکام نیز دو هزار و 700 نفر نیروی پلیس به کمک یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن آمده‌اند.

رونمایی از کارت ضابط خاص

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن از رونمایی از کارت ضابط خاص برای پرسنل سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد و گفت: از سال 94 یگانهای حفاظت تشکیل شده اما تا به امروز فاقد کارت ضابط بوده‌اند که با پیگیری و رایزنی با دستگاه قضاء برای نخستین بار کارت ضابط خاص همزمان با هفته ناجا در سازمان ملی زمین و مسکن رونمایی می‌شود.

خردمند ادامه داد: احمد فاضلیان؛ معاون قضایی دادستان کل کشور در نامه‌ای به دادستانهای عمومی و انقلاب سراسر کشور ابلاغ کرده که به منظور هم‌افزایی و تعامل مطلوب در رفع تصرف از اراضی با سازمان یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن همکاری‌های لازم صورت بگیرد.

وی از عضویت فرماندهان یگانها در استانهای کشور در شورای حفظ حقوق بیت‌المال نیز خبر داد.

تسنیم

برچسب ها:

زمین ،مسکن ،رفع تصرف 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman