ساخت اولین مدرسه سبز در کرج کلید خورد

ساخت اولین مدرسه سبز در کرج کلید خورد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۰۴ | ۱۳۹۸/۰۷/۰۸

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس البرز اعلام کرد: تاسیس نخستین مدرسه سبز با رویکرد حفظ محیط زیست در آموزش و پرورش ناحیه سه کرج کلید خورد.
به گزارش اخبار ساختمان، محمد دلاوریان اظهارداشت: مدارس سبز گسترش دهنده فرهنگ نوین معماری با رویکرد زیست محیطی است.

وی هدف از ساخت مدارس سبز را ایجاد فضای سبز، اصول ساخت و ساز، استفاده از انرژی خورشیدی و تغییر رنگ و نور و معماری با رویکرد فرهنگ‌سازی برای نسل جدید ذکر کرد.

دلاوریان بیان داشت: تمام شاخص‌های این مدارس براساس مطالعات دقیق علمی و نظرات کارشناسان تدوین می‌شود.

وی با بیان اینکه با وجود نوپا بودن این طرح بسیاری از استان‌ها در این خصوص عملکرد خوبی داشته اند، یادآورشد: اعتبار این مدارس از محل منابع خود ساخت مدارس سبز تامین می شود.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس البرز افزود: مطالعه و طراحی مدارس سبزدر استان‌ البرز نیز در حال انجام است و اولین مدرسه سبز درالبرز درمساحت ۶ هزار و ۴۰۰ مترمربع که در کنار آموزش و پرورش می باشد برای تاسیس مدرسه سبز اختصاص داده شد.

وی عنوان کرد: ۶۰ درصد انرژی برق آن از انرژی پاک تامین می شود و آب مصرفی مدرسه از جمع آوری نزولات آسمانی ذخیره می شود و تاسیس مدرسه با این طراحی ویژه برای اولین بار در ناحیه ۳ کرج اتفاق می افتد.

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس البرزادامه داد: صرف انرژی یک عامل مهم در ساخت مدارس سبز در کشوراست .

دلاوریان ادامه داد: در مدارس البرز طرح تفکیک زباله ها نیز اجرایی شده است به گونه ای که کلاس های آموزشی ویژه دانش آموزان مدارس در راستای تفکیک زباله ها برگزار می شود.

وی گفت : دانش آموزان در کلاس های آموزشی شرکت می کنند و بر اساس آموزش هایی که به آنها داده می شود زباله ها را تفکیک می کنند.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

ایرنا

برچسب ها:

ساخت ،مدرسه سبز ،معماری 
نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman