انعقاد قرارداد تسهیلاتی نزدیک به 450 هزار مسکن

انعقاد قرارداد تسهیلاتی نزدیک به 450 هزار مسکن
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۱۸ | ۱۴۰۳/۰۲/۰۲

مدیرعامل بانک مسکن از ساخت ۱۴۰ هزار و ۴۴۲ واحد مسکونی به مبلغ ۸۳۷ هزار و ۸۳۲ میلیارد ریال با تسهیلات بانک مسکن در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، مجموعاً قرارداد تسهیلاتی نزدیک به ۴۵٠ هزار واحد مسکونی با مبلغی بیش از یک میلیون و ٨٠۶ هزار و ٢٢٨ میلیارد ریال توسط بانک مسکن منعقد شده است.

به گزارش اخبار ساختمان، سیدعباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، مجموعاً قرارداد تسهیلاتی نزدیک به ۴۵٠ هزار واحد مسکونی با مبلغی بیش از یک میلیون و ٨٠۶ هزار و ٢٢٨ میلیارد ریال توسط بانک مسکن منعقد شده است.

وی افزود: در سال گذشته سقف تسهیلات ساخت مسکن بانک برای هر واحد در شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز، کرج، اهواز، بندرعباس، بوشهر، قم، ساری و رشت ٧۵٠ میلیون تومان، سایر مراکز استان ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۶۵٠ میلیون تومان و سایر شهرها ۶٠٠ میلیون تومان بوده است.

مدیرعامل بانک مسکن، سیاست های اعتباری بانک را در حمایت از به کارگیری فناوری های نوین ساخت و ساز و حمایت از سازندگان حرفه ای برای ساخت مسکن باکیفیت و استاندارد با تاکید بر معماری اصیل ایرانی اسلامی عنوان کرد و گفت: سقف تسهیلات در سال جاری به سازندگانی که از روش های نوین ساخت و فناوری استفاده می کنند در شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز، کرج، اهواز، بندرعباس، بوشهر، قم، ساری و رشت، مراکز استان ها و سایر شهرها به ترتیب یک میلیارد تومان، ٩٠٠ و ٨٠٠ میلیون تومان تعیین شده است که به مرور و متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه ها پرداخت می شود.

حسینی ادامه داد: تجربه کشورهای موفق در حوزه تولید انبوه مسکن، باکیفیت و استاندارد و مقاوم در برابر زلزله و حوادث غیرمترقبه توسط دانش بنیان ها نشان می دهد که شرکت های دانش بنیان به عنوان گروه های دارای فعالیت اقتصادی بر اساس معیارهای علمی و فناوری روز دنیا می توانند نقش فعال بخش خصوصی در هر نظام اقتصادی را به شدت برجسته و گسترده کنند و از این‌رو ریسک سرمایه گذاری در اقتصادهای مقاوم دانش بنیان به شدت پایین است.

تاکید مدیرعامل بانک مسکن بر حمایت از دانش بنیان ها برای ساخت و ساز بر پایه روش های نوین باعث شده است که در سال ١۴٠٣، پرداخت تسهیلات به واحدهای مسکونی احداثی در قالب صنعتی سازی، ساختمان های سبز و واحدهای احداثی با استفاده از مصادیق کاهش مصرف انرژی در اولویت قرار گیرند و مشوق هایی در این زمینه در نظر گرفته شده است.

در راستای حمایت از معماری ایرانی- اسلامی، واحدهای مسکونی احداثی در چارچوب معماری ایرانی - اسلامی همانند واحدهای احداثی بر پایه روش های نوین دارای مشوق های تسهیلاتی هستند.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman