رفع گرفتگی لوله پلاستیکی آب گرم (راهنمای رسوب زدایی جامع)

رفع گرفتگی لوله پلاستیکی آب گرم (راهنمای رسوب زدایی جامع)
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۵۷ | ۱۴۰۳/۰۱/۲۹

رفع گرفتگی لوله پلاستیکی آب گرم اقدامی مهم و تاثیرگذار در از بین بردن مشکلات به وجود آمده برای لوله هاست. در واقع گرفتگی لوله به هر دلیلی که باشد، شما با استفاده از راهکارهای مناسب می توانید این گرفتگی ها را از بین ببرید.

به گزارش اخبار ساختمان، از گرفتگی لوله های فاضلاب گرفته که با کمک مراکز لوله بازکنی یافت آباد یا منطقه زندگی تان برطرف می شود، تا گرفتگی لوله پلاستیکی آب گرم می تواند دردسرهایی باشد که در خانه با آن روبرو می شوید. در بین انواع این مشکلات، گرفتگی آب گرم چالش برانگیزتر است چون روی عملکرد سیستم های گرمایشی خانه از جمله شوفاژ و پکیج تاثیر منفی می گذارد.


رفع این رسوب گیری اگر روی سطح لوله باشد با محلول های شستشو خانگی چون ترکیب جوش و شیرین و آب امکانپذیر است، در این بحث انواع این محصولات به شما معرفی شده اند.

 

اهمیت رفع گرفتگی لوله پلاستیکی آب گرم

 

اهمیت رفع گرفتگی لوله پلاستیکی آب گرم


برخی فکر می کنند فقط لوله های فاضلاب دچار گرفتگی می شوند، در صورتی که لوله های آب نیز در معرض این مشکل هستند. شما می توانید در صورت گرفتگی لوله ها با مراکز لوله بازکنی در تهران شبانه روزی ارتباط بگیرید یا از سایر روش های متداول استفاده کنید.


در واقع در طی زمان رسوب هایی در داخل لوله ها به وجود می آید که همین رسوب ها زمینه گرفتگی های شدید را به وجود می آورند. متخصصین در این زمینه روش های مختلفی را ارائه داده اند که با استفاده از آنها به راحتی رسوبات داخل لوله های پلاستیکی از بین می روند.


شما می توانید با یک برنامه منظم از ایجاد هرگونه گرفتگی در لوله ها جلوگیری کنید. مثلاً به طور مداوم با استفاده از مواد مناسب لوله سینک ظرفشویی، سرویس بهداشتی و ... را باز نگه دارید. انجام این کار جلوی صرف هزینه های اضافه بابت رفع گرفتگی ها را می گیرد.


بررسی دلایل گرفتگی لوله پلاستیکی آب گرم


لوله آب سرد نسبت به گرم گرفتگی های کمتری دارد، اما باید برای آن نیز به فکر راه چاره ای باشید. البته ابتدا باید علت گرفتگی ها را بیابید، چون در رفع سریعتر مشکل کمکتان می کند. اگر شماره لوله بازکنی در تهرانپارس یا سایر مناطق شهرتان را ندارید، به جای گشتن به دنبال شماره تلفن این مراکز توصیه می کنیم ابتدا برخی ترفندهای خاص را به کار بگیرید تا مشکلتان برطرف شود.


یکی از مهمترین دلایل بروز این مشکل به جا ماندن رسوبات داخل آب در لوله ها است. در این حالت رسوبات با گذر زمان سخت می شوند و با ضخیم کردن جداره برروی جریان آب تاثیر منفی می گذارند.


یکی دیگر از دلایل گرفتگی و ته نشین شدن این سبک رسوب وجود سولفات کلسیم، سولفات منیزیم و کربنات کلسیم است که این مواد در کاهش فشار آب و گرفتگی لوله ها اثر گذارند.

 

زمان مناسب برای رفع گرفتگی لوله پلاستیکی آب گرم چه موقع است؟

 

زمان مناسب برای رفع گرفتگی لوله پلاستیکی آب گرم چه موقع است؟


با مشاهده برخی نشانه ها می توانید از گرفتگی لوله های پلاستیکی آب گرم ساختمان مطلع شوید. دلایل بروز این اتفاقات یکسان هستند و با علامت های مختلفی خود را نشان می دهند:


*  پایین آمدن قدرت فشار آب در برخی از لوله های ساختمان که قبلا فشار خوبی داشتند.
*  ایجاد شوره هایی سفید رنگ در خروجی شیرآلات یا روی کاشی ها
*  وجود سنگ ریزه و شن در برخی از مواقع در آب خارج شده از لوله
*  عدم خروج مناسب آب از دوش حمام

 

 پیامدهای گرفتگی دوش آب گرم چه هستند؟

 

پیامد های گرفتگی دوش آب گرم چه هستند؟
 

در صورت عدم توجه به نشانه های گرفتگی لوله ها پیامدهای مختلفی به بار می آید که باید منتظر همه آنها باشید. این پیامدها عبارت هستند از:


*  رسوبات می توانند عمر لوله ها را کاهش دهند و باعث ایجاد سوراخ هایی در آنها شوند. این عوامل آسیب زا به شیرآلات نیز آسیب می رسانند.
*  کاهش قدرت جریان آب خروجی از لوله ها که در برخی موارد به خصوص حین حمام باعث آزردگی تان می شود.
*  پوسیده شدن و مشکلاتی مشابه برای انواع وسایلی که با آب سروکار دارند، مثل مخازن حرارتی.
*  پایین آمدن میزان بهره وری لوازم حرارتی و موتورخانه ساختمان
*  نشتی لوله های آب گرم
*  ایجاد شکستگی برروی لوله های ساختمان به خصوص موتورخانه
*  نیاز به مصرف انرژی بسیار بالا به منظور راه اندازی وسایل گرمایشی


هر یک از این پیامدها می توانند مشکلاتی در روتین زندگی ما به وجود آورند، بنابراین باید به فکر پیشگیری از آنها باشید.


راه های رفع گرفتگی لوله پلاستیکی آب گرم


چطور می توان از گرفتگی های به وجود آمده جلوگیری کرد؟ راهکارهایی در این زمینه وجود دارد که باید حتما از آنها مطلع شوید:


استفاده از فنر

در صورت تجمع کلسیم یا رسوبات می توانید از فنرها استفاده کرده و آنها را از روی دیواره ها پاک کنید. در این فنر تیغه های خوراکی قرار دارند که با دور زدن در داخل لوله باعث از بین رفتن کامل رسوب ها می شوند. شما با این فنرها حتی می توانید مواد اضافه را بیرون بکشید.


برای فنر زدن ابتدا باید جریان آب گرم را قطع کرده و یک فنر با طول مناسب تهیه کنید. در صورت بالا بودن میزان گرفتگی به فنرهایی با طول بیشتر نیاز خواهید داشت. برخی از فنرها دارای مچ محوری و برخی نیز معمولی هستند، بنابراین با استفاده از دست یا دریل آنها را پس از ورود به داخل لوله بچرخانید. در انتها، لوله را کاملاً بشویید تا رسوبات به طور کامل از بین بروند.


در حین استفاده از فنر حتما از عینک های مخصوص و دستکش های مناسب استفاده کنید. از تندچرخاندن فنر نیز بپرهیزید و این کار را با ملایمت انجام دهید تا مطمئن شوید تمام آلودگی ها از بین رفته اند. در بسیاری از مواقع فقط به کمک فنرزدن مشکل برطرف می شود، اما در صورت عدم انجام این کار توصیه می کنیم که حتما از کارشناسان فعال در این زمینه کمک بگیرید.

 

 راه های رفع گرفتگی لوله پلاستیکی آب گرم

 

پالس الکتریکی

دستگاه های پالس الکتریکی در واقع تجهیزاتی مخصوص هستند که آنها را برروی هر لوله ای نصب می کنند. این تجهیزات به خوبی لوله های منتهی به حمام و ظرفشویی، موتورخانه را تمیزکاری می کنند، بنابراین نیازی به نگرانی بابت تجمع رسوبات نیست.


تصفیه الکتریکی

شما می توانید با استفاده از دستگاه هایی مخصوص ماهیت مواد تشکیل دهنده رسوب ها را تغییر دهید. با انجام این کار میزان آلودگی های به وجود آمده به حداقل می رسد.


استفاده از محلول های شیمیایی و خانگی

محلول های شیمیایی و خانگی باعث حل شدن رسوب های ته نشین شده در داخل لوله ها می شوند. شما با استفاده از این مواد می توانید بدون هیچ دردسری مسیر لوله ها را پاکسازی کنید. البته باید مقدار مناسبی از مواد را بریزید تا مطمئن شوید که تمام گرفتگی ها از بین می روند.


محلول های خورنده به 2 صورت خانگی یا شیمیایی به فروش می رسند. محصولات شیمیایی مطابق با فرمولاسیونی خاص تهیه می شوند، بنابراین تاثیرگذاری بیشتری دارند. شما می توانید از سرکه، نمک، جوش شیرین با آب به عنوان محلول های خانگی استفاده کنید.

 

رفع گرفتگی لوله پلاستیکی آب گرم، اقدام مهم و تاثیرگذار

 

رفع گرفتگی لوله پلاستیکی آب گرم، اقدام مهم و تاثیرگذار


رفع گرفتگی لوله پلاستیکی آب گرم اقدامی مهم و تاثیرگذار در از بین بردن مشکلات به وجود آمده برای لوله هاست. در واقع گرفتگی لوله به هر دلیلی که باشد، شما با استفاده از راهکارهای مناسب می توانید این گرفتگی ها را از بین ببرید.


در صورتی که روش های خانگی جواب نداد، حتماً به سراغ افراد حرفه ای بروید و از آنها بخواهید که مشکل را به صورت کامل برایتان برطرف کنند.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman