درب لولا پیوت چیست و چگونه کار می کند؟

درب لولا پیوت چیست و چگونه کار می کند؟
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۲۸ | ۱۴۰۳/۰۱/۲۸

درب لولا پیوت، لولا پاشنه ای یا محوری (Pivot Door) به دربی گفته می شود که با توجه به نوع طراحی و تولید آن، لولای محوری به جای لولا های درب های معمولی استفاده شده است.

به گزارش اخبار ساختمان، یکی از عناصری که در زیبایی خانه و ساختمان ها بسیار تاثیر گذار است، درب می باشد. یکی از درب های مدرن و جذابی که می توانید برای ساختمان خود انتخاب کنید، درب پیوت یا همان درب لولا پیوت می باشد. در ادامه می خواهیم با این درب جذاب آشنا شویم و اطلاعات بیشتری از آن بدست آوریم.
 

درب لولا پیوت چیست؟


درب لولا پیوت، لولا پاشنه ای یا محوری (Pivot Door) به دربی گفته می شود که با توجه به نوع طراحی و تولید آن، لولای محوری به جای لولا های درب های معمولی استفاده شده است.درب پیوت به دلیل نوع لولایی که دارد باز و بسته شدنش به گونه دیگری می باشد. تولید این درب به کمک چوب و شیشه انجام می گیرد که می توان با توجه به ابعاد مورد نیاز شما آن ها را سفارش و تولید کرد.

 

درب لولا پیوت چیست؟

 

کاربرد درب لولا پیوت


درب های معمولی با توجه به ساختاری که دارند، به وسیله تعداد لولایی که روی آن نصب شده است باز و بسته می شود. اما در درب های پیوت دیگه به این صورت نبوده و لولای شما با اخلاف چند سانت از فریم درب شما به صورت محوری نصب می شود.


به دلیل این که تعادل و باز و بسته شدن راحت این درب برای ما مهم می باشد، وزن و اندازه درب است که تعیین می کند لولا به درستی کجا نصب می شود.


اکثرا از درب های لولا پاشنه ای در فضا هایی که عرض زیادی دارند استفاده می شود و به کمک آن می توان از فضا بیشترین استفاده را کرد و از هدر رفتن فضای خالی جلوگیری کرد.


حال شما می توانید از درب لولا محوری در ساختمان های خود به عنوان یک المان جذاب استفاده کنید. همچنین می توانید این درب را به عنوان درب داخلی ساختمان خود نیز انتخاب کنید و با جلوه خاصی که دارد، فضای شما را زیباتر کند. البته اشاره به این موضوع خالی از لطف نمی باشد که در مناطقی که باران و گرد خاک شدید وجود دارد، درب پیوت گزینه مناسبی نمی باشد.
 

برای مشاهده انواع درب لولای پیوت بر روی لینک کلیک کنید.


تفاوت درب لولا پیوت و معمولی


همه افراد با ساختار و مکانیزم درب های معمولی آشنا می باشند. درب های معمولی با توجه به یکی یا چند لولایی که در یک طرف درب تعیین شده است، باز و بسته می شود.


اما در درب های لولا پیوت، بر خلاف درب های دیگر، لولا در فاصله چند سانتی متری و در وسط  و به دور از چارچوب نصب شده است. نقطه چرخشی درب که بر اساس آن درب باز و بسته می شود، همان لولای محوری می باشد که روی آن نصب شده است.

 

تفاوت درب لولا پیوت و معمولی

 

مزایا

این دربها دارای مزایای مختلفی می باشد که در ادامه به معرفی بخشی از خصوصیات خوب آن می پردازیم:


ظاهر زیبا

به دلیل نوع ساختار این درب با دیگر درب ها، در وهله اول زیبایی و مدرن بودن این درب است که توجه شما را جلب می کند و به ساختمان و ویلای شما ظاهری لوکس می دهد. همچنین می توانید با توجه به معماری و طراحی فضا، آن را به صورت مخفی نصب نمایید.


تنوع متریال و ابعاد

با توجه به نوع کاربری که از این درب دارید، می توانید آن را با متریال و ابعاد مشخصی که نیاز دارید، سفارش و خریداری کنید.


صرفه جویی در فضا

به کمک ساختار خاص این درب، دیگر فضای زیادی از ساختمان شما هدر نمی رود.


باز و بست خاص

شاید با دیدن ابعاد و اندازه بزرگ درب پیوت شما تصور کنید که نیازمند نیروی زیادی برای باز و بست آن احتیاج باشد. اما باید این نکته را بدانید که به آسانی به کمک یک انگشت می توانید درب را باز کنید.


تحمل وزن زیاد لولا و تعادل آن

به دلیل این که در زمان نصب درب از یک لولای محوری استفاده می شود، تمام وزنی درب به زمین انتقال می یابد بر خلاف مدل های معمولی که وزن روی چارچوب قرار می گیرد.


معایب درب محوری

در کنار مزایای زیادی که این درب دارد، دارای معایب کمی نیز می باشد.


ورود گرد و غبار

یکی از اصلی ترین نکته های منفی این درب، اجازه عبور گرد و خاک و باد از درب می باشد. علت این کار هم نبود چارچوب در ساختار کلی درب می باشد. به وسیله فاصله کوچکی که از زمین تا شیشه قرار دارد تا درب به راحتی باز و بسته شود، گرد خاک می تواند به داخل فضای شما ورود کند. به همین دلیل است که از این درب بیشتر در قسمت های لابی ساختمان، اتاق های مخصوص لباس و حمام استفاده می شود.


احتمال گیر کردن دست

هنگام استفاده از این درب باید مراقب بود که انگشت های دستتان گیر نکند. همچنین به دلیل بازیگوش کودکان خطر آن افزایش پیدا می کند. اما می اغلب شرکت های تولیدی درب پیوت با تعبیه کردن شیار های مخصوص روی درب تا حد زیادی از بروز این خطر جلوگیری کرده اند.


نیازمند فضا

به دلیل شکل ظاهری این درب بهتر است در فضاهای مدرن استفاده شود و گزنه مناسبی برای معماری های کلاسیک به هیچ عنوان نمی باشد. و این نکته را نیز باید در نظر داشت که با توجه به نوع باز شدن آن فضای کافی برای این کار وجود داشته باشد.


قیمت درب لولا پیوت


قیمت درب به عواملی مختلف بستگی دارد و المان های زیادی می باشند که می توانند قیمت درب شما را افزایش دهند. نوع شیشه استفاده شده در درب شما و نوع فریمی که شیشه شما را در بر گرفته است بسیار در قیمت گذاری این محصول تاثیر می گذارد. این نکته را هم نباید فراموش کرد که ابعاد درب نیز بسیار در قیمت آن تاثیر گذار خواهد بود.


خرید درب لولا محوری


در کنار قیمت و بودجه معینی که برای خرید درب دارید، خریداری از یک فروشگاه معتبر می تواند فاکتور مهم تری باشد. ممکن است شما درب خود را با قیمت پایین تری خریداری کنید اما شرکت مقابل خدمات پس از فروش را در اختیار شما قرار نداد و محصولی که تولید کرده است فاقد گارانتی باشد.


در این صورت با بروز هر گونه مشکل شما از خریدی که انجام داده اید پشیمان خواهید شد. پس می توان گفت خرید از فروشگاه معتبر و همچنین نصب آن توسط کارشناسان خبره در این حوزه سود زیادی را برای شما خواهد داشت و از انتخابی که انجام داده اید تا سالیان سال راضی خواهید بود.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman