بهترین پانل پشم سنگ

بهترین پانل پشم سنگ
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۵۲ | ۱۴۰۳/۰۱/۰۹

پانل پشم سنگ این روزها به عنوان یک سازه در صنعت و ساخت ‌و ساز استفاده می‌شود و در ساخت و سازهایی که سرعت عمل و دقت مهم است بسیار کاربردی خواهد بود. با توجه به گسترش روزافزون استفاده از این محصول، ما در این مطلب به بیان ویژگی‌های پانل پشم سنگ می‌پردازیم و در انتها بررسی می‌کنیم که بهترین پانل پشم سنگ کدام است.

به گزارش اخبار ساختمان،پانل پشم سنگ این روزها به عنوان یک سازه در صنعت و ساخت ‌و ساز استفاده می‌شود و در ساخت و سازهایی که سرعت عمل و دقت مهم است بسیار کاربردی خواهد بود. با توجه به گسترش روزافزون استفاده از این محصول، ما در این مطلب به بیان ویژگی‌های پانل پشم سنگ می‌پردازیم و در انتها بررسی می‌کنیم که بهترین پانل پشم سنگ کدام است.

از پانل‌های پشم سنگ به عنوان یک لایه عایق استفاده می‌کنند. این لایه‌ها دارای ویژگی‌های مثبتی هستند و مزایای بسیاری دارند. از جمله این مزیت‌ها می‌توان به راحتی در نصب، عایق بودن در مقابل صوت، ضریب هدایت حرارت پایین، عدم آسیب به محیط زیست، وجود خواص ضد آلرژی و همچنین قیمت ارزانتر آن‌ها اشاره کرد. به همین دلیل، پانل پشم سنگ یکی از بهترین عایق‌های موجود برای کاربرد در موارد ذکر شده است.

پانل پشم سنگ چیست؟

پانل پشم سنگ به عنوان یک لایه عایق می‌تواند مناسب‌ترین گزینه برای استفاده در ساخت یخچال‌ها، سردخانه‌ها، کوره‌ها، منازل ویلایی، کانکس‌ها و کیوسک‌های سیار باشد. کاربرد این ماده در این موارد به دلیل عدم انتقال حرارت و گرما یا سرما خواهد بود.

استفاده از پانل پشم سنگ در دیواره‌ها و سقف سازه‌های مورد نظر باعث می‌شود تا کمترین ضخامت ممکن را داشته باشند و در نتیجه وزن آن نیز تا حد زیادی کم شود. پانل پشم سنگ سبب می‌شود دمای بیرون سازه با دمای داخل سازه با یکدیگر متفاوت باشد.

معمولا در ساخت یخچال و سردخانه‌ها از پانل پشم سنگ به عنوان دیوار و سقف آنها استفاده می‌شود تا کمترین میزان اتلاف انرژی را شاهد باشید. همچنین در کوره‌ها، سوله‌ها و کارخانه‌های مختلف نیز عایق‌کاری در مقابل انتقال حرارتی با استفاده از پانل پشم سنگ انجام می‌شود.

کاربردهای پانل پشم سنگ

به طور کلی ساندویچ پانل‌ پشم سنگ به خاطر ویژگی‌های خاص خود، مزایای بسیاری دارند که از آنها در موارد مختلفی استفاده می‌شود. از جمله این کاربردهای پانل‌های پشم سنگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در ساخت خانه‌های ویلایی
  • در ساخت کیوسک‌ها و کانکس‌ها
  • در ساخت سوله‌های ورزشی
  • در ساخت سوله‌های صنعتی و تولیدی
  • در ساخت کارگاه‌ها
  • کاربرد در دیوار اتاق عمل و آزمایشگاه
  • در ساخت سردخانه و یخچال‌ها

معایب پانل پشم سنگ

با وجود تمامی این مزیت‌ها باید گفت که پانل پشم سنگ معایبی نیز دارد که باید در هنگام خرید به آن توجه داشته باشید. این نکته آن است که اگر پانل پشم سنگ از کارخانه معتبری تهیه نشود یا کیفیت مناسبی نداشته باشد، ممکن است بعد از مدتی دچار ریزش و افتادگی شود. در واقع الیافی که به هم چسبیده بودند در گذر زمان ریخته و تکه ‌تکه می‌شوند.

از عیب‌های دیگر پانل‌های پشم سنگ که می‌توان به آن اشاره کرد، ایجاد خارش و التهابات پوستی است که توصیه می‌شود در هنگام نصب ساندویچ پانل پشم سنگ از دستکش استفاده کنید. به علاوه پیشنهاد می‌شود پوست خود را با تجهیزات مناسب بپوشانید؛ همچنین از تماس مستقیم با الیاف به شدت خودداری کنید.

انواع پانل پشم سنگ

پنل‌های پشم سنگ علی ‌رغم اینکه از الیاف ساخته شده‌اند، می‌توان آن را به شکل‌های گوناگون درآورد. از انواع مختلف پانل پشم سنگ می‌توان برای اهداف مختلفی استفاده کرد که مجموعه‌های با سابقه‌ای مثل عایق شاپ آن را به بازار عرضه می‌کنند. پانل پشم سنگ در انواع مختلف مدل‌های تخته‌ای، ورقه‌ای، پتویی و لوله‌ای ساخته شده است. از هر کدام از این پانل‌ها با توجه به محل مناسب خود مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما در ادامه به توضیح هر کدام از انواع بهترین پانل پشم سنگ می‌پردازیم.

پانل تخته ای

پانل تخته ای نوعی پنل پشم سنگ است که کاملا صاف و فلت است. این نوع پانل‌ها در بازار به شکل‌های مربعی و مستطیلی وجود دارند. این مدل پانل بیشتر در صنایع پتروشیمی، نفت و گاز، پالایشگاه و اجاق‌سازی کاربرد دارد. پانل‌های تخته ای با نام دیگر ایزوبلانکت نیز شناخته می‌شوند.

پانل ورقه ای

پانل پشم سنگ ورقه ای که با نام پنل لحافی نیز شناخته می‌شود، برای عایق کردن و پوشاندن سطوح مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربرد آنها معمولا در سطوح کاملا صاف یا کم انحنا است.

پانل پتویی

یکی از ضخیم‌ترین انواع پنل پشم سنگ، پانل پتویی است. این نوع عایق به غیر از یک لایه ضخیم الیاف، یک توری نسوز هم دارد که به سطح آن چسبیده است که این مدل نیز فنو پانل نامیده می‌شود.

پانل لوله ای

پانل پشم سنگ لوله‌ای با نام دیگر ایزوپایپ نیز شناخته می‌شوند. از پانل لوله‌ای می‌توان برای درزبندی لوله‌ها استفاده کرد. این نوع عایق‌ها در اندازه‌ها و ضخامت‌های متنوعی تولید شده و به بازار عرضه می‌شوند.

سخن آخر در خصوص پانل پشم سنگ

بعد از بیان انواع پانل پشم سنگ به همراه ویژگی‌ها و مشخصات آنها، حال شاید این سوال برایتان پیش آمده که بهترین پانل پشم سنگ کدام است؟ در جواب این سوال می‌توان گفت که با قطعیت نمی‌توان گفت که کدام پانل پشم سنگ بهتر است. زیرا هر کدام از آنها برای کاربردهای مخصوص خود ساخته شده‌اند. در این میان کارشناسان مجرب مجموعه‌های معتبری مثل عایق شاپ که به عنوان مرکز اصلی فروش پشم سنگ هستند، می‌توانند به شما کمک کنند. پس با توجه به نوع استفاده، کاربرد و ساخت و ساز خود، می‌توان بهترین نوع پانل پشم سنگ را برای خود انتخاب نمایید.

منبع: https://ayeghshop.com/


برچسب ها:

پانل پشم سنگ 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman